Tato Sopranistka Nadine Secunde se v průběhu své kariéry stala vynikající interpretkou rolí zejména wagnerovského a straussovského repertoáru. Odborná kritika vždy oceňovala její „zářící soprán“ a „strhující herecký projev“.
V roce 1987 s obrovským úspěchem debutovala na festivalu v Bayreuthu jako Elsa ve Wagnerově Lohengrinovi v inscenaci slavného německého režiséra Wernera Herzoga. Již o rok později v Bayreuthu triumfovala jako Sieglinda ve Valkýře pod taktovkou Daniela Barenboima a režii Harryho Kupfera.
Poté zpívala v řadě prestižních světových operních domů – v Bavorské státní opeře v Mnichově vytvořila roli Alžběty ve Wagnerově opeře Tannhäuser pod taktovkou Zubina Mehty, v Hamburku zpívala titulní roli v Janáčkově Kátě Kabanové a Isoldu ve Wagnerově Tristanovi a Isoldě, ve Vídeňské státní opeře vytvořila Sieglindu ve Valkýře, Chrysothemis ve Straussově Elektře a Alžbětu v Tannhäuserovi. Chrysothemis ve Straussově Elektře zpívala také v Národní opeře v Paříži (dirigent Seiji Ozawa) a Královské opeře v Covent Garden (dirigent Sir Georg Solti).
Z dalších úspěchů Nadine Secunde jmenujme například Kateřinu v Šostakovičově opeře Lady Macbeth Mcenského újezdu, kterou zpívala pod taktovkou Antonia Pappana v Bruselu. Americký debut Nadine Secunde se konal v Lyric Opera v Chicagu, kde zpívala Alžbětu v Tannhäuserovi (režie Peter Sellars).
Další její důležité závazky v Americe zahrnovaly roli Cassandry v Berliozových Trójanech v Los Angeles a roli Chrysothemis ve Straussově Elektře (dirigent Christian Thielemann). V Seattlu zpívala v roce 1997 svoji první Brünnhildu v kompletním Wagnerově Prstenu Nibelungově a následně také svoji první Maršálku ve Straussově Růžovém kavalírovi.
V poslední době pěvkyně zaznamenala obrovský úspěch zejména jako Straussova Elektra – zpívala ji například v Marseille, Amsterdamu, Tokiu a Düsseldorfu. Nadine Secunde se pravidelně věnuje také koncertní činnosti jako sólistka řady prestižních orchestrů, zpívala pod taktovkou například Wolfganga Sawallische, Christiana Thielemanna, Sira Simona Rattla, Daniela Barenboima a Johna Fioreho. V roce 2000 zpívala v Barceloně v koncertním provedení Wagnerovy Valkýry po boku Plácida Dominga.
Z nahrávek Nadine Secunde zmiňme alespoň Chrysothemis ve Straussově Elektře po boku Hildegard Behrens (CD Philips, dirigent Seiji Ozawa), Renátu v Prokofjevově Ohnivém andělu (CD Deutsche Grammophon, dirigent Neeme Järvi) a Alžbětu ve Wagnerově Tannhäuserovi po boku René Kolla a Waltraud Meier (DVD Arthaus, dirigent Zubin Mehta).

Více informací o sopranistce Nadine Secunde najdete na www.nadinesecunde.com.
Obsazení - Sezóna:
KÁŤA KABANOVÁMarfa Ignatěvna Kabanová, kupcová
JEJÍ PASTORKYŇAKostelnička Buryjovka
Fotografie - Sezóna:
KÁŤA KABANOVÁ
Nadine Secunde (Marfa Ignatěvna Kabanová, kupcová), Ondrej Mráz (Savjol Prokofjevič Dikoj, kupec)
Foto: Martin Popelář
KÁŤA KABANOVÁ
Martin Gurbaľ (Savjol Prokofjevič Dikoj, kupec), Nadine Secunde (Marfa Ignatěvna Kabanová, kupcová), Morenike Fadayomi (Kateřina (Káťa), jeho žena)
Foto: Martin Popelář