Absolvoval DAMU obor činoherní režie. Ještě jako student nastoupil do Divadla za branou II coby inspicient a asistent režie Otomara Krejči. Následovaly režie v Karlových Varech, v Příbrami nebo v Mostě. Za všechny jmenujme: Molièrova Lakomce, Dona Juana a Lékaře proti své vůli (všechny režie v Mostě), Cervantesovo Zázračné divadlo (Most), Goldoniho Poslední karnevalový večer v Benátkách (Most), Nestroyovu hru Rodina hledá velký byt (Most), Šamberkovu Palackého třídu (Most), Topolův Konec masopustu (Most), Gogolovu Ženitbu (Most).

Vít Vencl je považován za režiséra, který ctí dramatický text. Umělecky šéfoval libereckému divadlu (2006-2011), režíroval zde například inscenace: Carlo Goldoni - Vějíř (2007), Molière - Zdravý nemocný (2007), Karel Čapek - Věc Makropulos (2008), Arthur Miller - Smrt obchodního cestujícího (2008), František Křelina - Bábel (2009), William Shakespeare - Sen noci svatojánské (2009), August Strindberg - Slečna Julie (2010), Agatha Christie - A pak už tam nezbyl ani jeden (2010), Henrik Ibsen - Divoká kachna (2011), William Shakespeare - Romeo a Julie (2011), Jean Claude Carrière - Konkurz (česká premiéra 2012), Edward Albee - Koza (2012).

 

Inscenační tým - Sezóna:
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPARežie
Úprava textu
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPARežie
Úprava textu
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPARežie
Úprava textu
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPARežie
Úprava textu
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPARežie
Úprava textu

Obsazení - Sezóna:
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPALANE