Lucie Holánková

Po studiích na Taneční konzervatoři v Brně nastoupila do dvouletého angažmá v Národním divadle v Praze. Dále od roku 1999 působila jako sólistka v Pražském komorním baletu, kde spolupracovala s významnými českými i zahraničními choreografy – např. J. Kylián, P. Šmok, L. Vaculík, P. Zuska, J. Kodet, J. Ďurovčík, L. Dřímalová, A. Pešková, Ch. Bruce, P. Delacroix, B. Taylor a další. Během své taneční kariéry získala opakovaně několik širších nominací na Cenu Thálie v kategorii balet, pantomima nebo jiný tanečně dramatický žánr za role: Rachel (Golem, 2001), Žena (Lože krvavá, 2004), Ona (Má vlast, 2006); za taneční ztvárnění duetu Lyrická v choreografii Petra Zusky byla nominována na Cenu Thálie 2009. V roce 2005 postoupila do finálového kola mezinárodní soutěže pro mladé choreografy International Competition for Choreographers. Na I. Mezinárodní choreografické soutěži Plzeň 2007 byla oceněna Prémií pro nejlepšího choreografa soutěže a Prémií za nejlepší zpracování povinné choreografie. V roce 2008 ukončila magisterská studia na HAMU v Praze, obor choreografie u prof. Pavla Šmoka.

V letech 2007 až 2011 byla uměleckou vedoucí a choreografkou Pražského komorního baletu, pro který vytvořila mnoho samostatných choreografii, např. La Dispute?, Divocí koně, Hančina krkovička, K.L.L.I. fuga, Carmen pas de deux, Te Deum, Napínej mě, Jablůňka, Dead already, Sluha dvou pánů, Staré pověsti české, Mátový čaj a další. Souběžně pracovala jako pedagožka moderního tance na Taneční konzervatoři hl. města Prahy. 

V současné době působí jako nezávislá choreografka spolupracující s mnoha českými režiséry a divadly. Pro Severočeské divadlo opery a baletu Ustí nad Labem vytvořila choreografie k operám Il trovatore, Prodaná nevěsta, La traviata – režie Karla Štaubertová; Madama Butterfly – režie Michael Tarant; pro Národní divadlo Praha Jakobín – režie Jiří Heřman, pro Divadlo J. K. Tyla v Plzni Faust a Markétka – režie Jiří Heřman. V pražském Národním divadle byla asistentkou choreografie v operách Rusalka, Hry o Marii, Parsifal a Gloriana – choreografie Jan Kodet, režie Jiří Heřman.
 
S Petrem Gazdíkem spolupracovala na muzikálech Balada o lásce (Singoalla), Jekyll & Hyde, Kvítek z horrroru, Mary Poppins, Zorro, Mladý Frankenstein; se Šimonem Cabanem na titulu Nahá múza, se Stanislavem Mošou při inscenaci Peklo. Všechny tyto choreografie vznikly pro scénu Městského divadla Brno. K mnoha jevištním i tvůrčím zkušenostem připojila i filmové. Diváci ji mohli spatřit v rolích Anny Balontay v televizním filmu Hodina tance a lásky Viktora Polesného a jako Duše Paskaliny v televizním zpracování opery Bohuslava Martinů Sestra Paskalina.
     
       

 

Inscenační tým - Sezóna:
WEST SIDE STORYChoreografie
WEST SIDE STORYChoreografie
WEST SIDE STORYChoreografie
WEST SIDE STORYChoreografie
WEST SIDE STORYChoreografie
EVITAChoreografie
EVITAChoreografie
EVITAChoreografie
FUNNY GIRLChoreografie
EVITAChoreografie
FUNNY GIRLChoreografie
EVITAChoreografie