Daniel Tesař
světelný design

Jeden z nejuznávanějších českých odborníků na světelný design se vypracoval mezi špičku svého oboru, přestože jej nevystudoval. Začínal jako dělník v ČKD, určující však pro něj bylo, když získal začátkem 90. let práci jako elektrikář v Divadle za branou II. U režiséra Otomara Krejči, který přikládal scénickému svícení velký význam, se začal o tuto divadelní specializaci zajímat; inspiroval se také možnostmi light designu, s nimiž se setkával při hostujících představeních zahraničních, především tanečních souborů. Po ukončení činnosti Divadla za branou II pracoval jako technik v Pražském komorním baletu, kde také v roce 1998 vytvořil svůj první koncept scénického svícení.  

Dnes je předním českým light designérem, který spolupracoval a spolupracuje s významnými předními divadelními scénami – Národním divadlem, Státní operou Praha, Divadlem Archa, divadlem Ponec, NoD a dalšími. Patří k nejbližším spolupracovníkům renomovaných tvůrců, jako jsou režisér Jiří Heřman (Curlew River, Rusalka, Hry o Marii, Parsifal, Gloriana ad.) nebo choreografové Jan Kodet (mj. Danse Macabre, Zlatovláska, Čarodějův učeň, Camoufl•AGE) a Javier Torres (Šípková Růženka, La Bayadère). Spolupodílí se produkčně na významných festivalech (4+4 dny v pohybu, Tanec Praha, Divadelná Nitra) a svůj obor vyučuje na workshopech doma i v zahraničí. V letech 2001–2010 se pravidelně účastnil programu Festivalu současné taneční tvorby Tanec Ostrava jako light designér choreografií Jana Kodeta, Věry Ondrašíkové ad.

V Národním divadle moravskoslezském vytvořil světelný design k inscenacím Maryša a Večer tříkrálový.

 

Inscenační tým - Sezóna:
All That Jazz, Rock, BluesSvětelný design
Světelná realizace
All That Jazz, Rock, BluesSvětelný design
Světelná realizace
CHAPLINSvětelný design
CHAPLINSvětelný design
VEČER TŘÍKRÁLOVÝSvětelný design
VEČER TŘÍKRÁLOVÝSvětelný design
VEČER TŘÍKRÁLOVÝSvětelný design
MARYŠASvětelný design
MARYŠASvětelný design

Audio-video ukázky