„Již tradičně Vám uprostřed vydání časopisu na měsíc březen a duben představujeme poprvé oficiálně program následující sezóny. Nejinak je tomu i letos! Činíme tak s ještě více slavnostními pocity a příjemnou nervozitou a ještě větší zodpovědností než obvykle. A máme k tomu dobrý a velmi závažný důvod. Sezóna 2018/2019 bude jubilejní 100. (!) sezónou Národního divadla moravskoslezského! Dramaturgie všech souborů dostala při přípravě naší 100. sezóny jednotné zadání – připravit nové premiéry pouze výběrem z děl, které Národní divadlo moravskoslezské za předcházejících 99 sezón dosud neuvedlo," říká ředitel NDM, Jiří Nekvasil.
 
 
100. sezóna bude pro NDM jedinečná nejen díky chystaným premiérám, ale také proto, že k jubileu dostane nově zrekonstruované Divadlo Jiřího Myrona. Díky rekonstrukci je březen poslední měsíc, kdy bude v 99. sezóně toto divadlo v provozu. O to intenzivněji teď bude využíváno Divadlo Antonína Dvořáka či alternativní scéna Divadla loutek Ostrava.
 
Soubor opery nyní pilně připravuje nejnovější premiéru Lady Macbeth Mcenského újezdu, kterou uvede 8. a 10. března od 18.30 hod. v Divadle Antonína Dvořáka. V roli Katěriny uvidíte Elenu Suvorovu i Iordanku Derilovou, které jsme se ptali na její působení v německém ansámblu Anhaltisches Theater Dessau, ale i na to, jak se udržuje v kondici. 
 
Unikátní projekt se promítne v inscenaci Teror, který nastudoval soubor činohry a bude mít premiéru 5. dubna v 19 hodin na alternativní scéně Divadla loutek. Diváci budou povoláni jako porota, která bude moci na konci dvouhodinového přelíčení rozhodnout o vině či nevině. A výsledky budou dostupné na webu: http://terror.theater/, který sleduje teritoriální výsledky. 
Vojtěcha Štěpánka čeká premiéra své první inscenace v NDM v roli nového šéfa činohry s názvem Řeči léčí. Komorní drama je příběhem o v té době nepříliš známém lékaři Carlu Gustavu Jungovi, ke kterému se přichází léčit Sabina Spielreinová. Jung na ni začne zkoušet zcela novou metodu léčení – psychoanalýzu. 
 
O baletu jsme si povídali s Barborou Šulcovou, která je nominována na Cenu Thálie v oboru balet, pantomima nebo jiný tanečně dramatický žánr. Rozhovor nám poskytla i choreografka Nataša Novotná.
Dne 12. a 14. dubna bude mít premiéru nesmrtelná baletní klasika Don Quijote, kde se v nové roli choreografa poprvé představí vynikající první sólista Baletu pražského Národního divadla Michal Štípa. 
 
Na titul Kočky, souboru operety/muzikál si diváci kvůli rekonstrukci Divadla Jiřího Myrona počkají do nové sezóny, ale i tak se mohou těšit na koncerty Hany Fialové v Divadle Antonína Dvořáka, či návrat inscenace Ples v opeře.
 
Velkou událostí 99. divadelní sezóny je i NODO 2018, které se bude konat od 24. do 28. června 2018. Kromě programu Vám v novém čísle časopisu přinášíme rozhovor s Barborou Skálovou, která produkčně připravuje nejnáročnější letošní operu Přijď království Tvé (1937– 1942) Aloise Háby, který patří k nejvýraznějším postavám české meziválečné hudební avantgardy.
Povídali jsme si i s dirigentem opery Němý kanár Owenem Underhillem, jenž je zároveň žákem autora opery, Rudolfa Komorouse (1931), která má v rámci NODO 2018 premiéru 27. června 2018 v 17 hodin v Divadle Antonína Dvořáka.