Skladatelka Chaya Czernowin (1957) se narodila v izraelském městě Haifa, po pobytech v Německu a Japonsku se v současnosti usídlila ve Spojených státech. Mezi její profesory kompozice patřili Dieter Schnebel nebo Brian Ferneyhough. Hudba Chayi Czernowin nabízí neobvyklé zvukové barvy a kombinace nástrojů a její účinek na posluchače je často výrazně fyzický. Někdy působí drsně a agresivně, jindy naopak připomíná neustále se proměňující kapalinu. Důležitou roli pro ni také hraje vnímání času, který se v jejích skladbách různými způsoby zrychluje a zpomaluje. S nástrojovými kombinacemi často zachází, jako by šlo o jeden mnohohlasý instrument. Ať již jde o skladby s elektronikou, nebo bez ní, posluchač se často může jen dohadovat, co za nástroj vlastně slyší. Kromě zkoumání zvukových možností má hudba Chayi Czernowin často politický náboj, což je především případ jejích dvou oper: Pnima...ins Innere (2000) a Adama (2005). Ta vznikla jako jakási odpověď na Mozartovu operu Zaïde při příležitosti 250. výročí jeho narození.
Matěj Kratochvíl