Metodická inspirace pedagogům, kteří chtějí skrze přípravu na recepci divadelního tvaru a skrze jeho následnou reflexi rozvíjet v žácích a studentech nejen vztah k divadelnímu umění, ale také jejich kreativitu, schopnost pojmenovávat a vytvářet si na skutečnost vlastní svébytný názor. Dalším zásadním přínosem metodických listů jsou přesahy k využití dané inscenace v rámci běžné výuky na základní a střední škole.
| Opera | ||
| JESLIČKY SVATÉHO FRANTIŠKA | metodické listy, autorka MgA. Tereza Haraštová (lektorka Ateliéru pro děti a mládež při NDM) | |
| TŘI PŘÁNÍ aneb VRTKAVOSTI ŽIVOTA | metodické listy, autorka BcA. Alžběta Novotná (lektorka Ateliéru pro děti a mládež při NDM) | |
| Činohra | ||
| POPRASK NA LAGUNĚ | metodické listy, autorka MgA. Tereza Strmisková (divadelní lektorka NDM) | |
| POSTŘIŽINY | metodické listy, autorka Mgr. Jana Cindlerová Ph.D. (divadelní lektorka NDM) | |
| LESÍK | metodické listy, autorka Mgr. Jana Cindlerová Ph.D. (divadelní lektorka NDM) | |
| Muzikál | ||
| KYTICE | metodické listy, autorka Mgr. Jana Cindlerová, Ph.D. (divadelní lektorka NDM) | |
| MRAZÍK | metodické listy, autorka MgA. Radka Dalová metodické listy, Jiří Kůdela, Univerzita Palackého v Olomouci | |
| QUO VADIS | metodické listy | |
 
 
    							 
    							 
    							 
    							 
    							 
    							 
    							 
    							 
    							 
    							


 
                 
                 
                 
    
      
         