REGINA HOFMANOVÁ

Regina Hofmanová studovala překladatelství a tlumočnictví (angličtina a ruština) na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde rovněž získala titul PhDr. V roce 1998 ukončila magisterské studium choreografie na katedře tance HAMU. Účastnila se mnoha zahraničních stáží, např. s Michaelem Laubem v Amsterdamu, s Elisabeth Corbett v Maastrichtu a v Laban Centru v Londýně. Během studia spolupracovala s Taneční konzervatoří Praha, s Tanečním centrem Praha a s krasobruslařským oddílem USK. S vlastním souborem vystupovala v divadlech v České republice i v zahraničí. Jako operní choreografka a pohybová režisérka spolupracovala ve Státní opeře Praha a Národním divadle na celé řadě inscenací, např. Voják a tanečnice B. Martinů (režie D. Pountney a N. Raab), Circus Terra T. Madsena (režie J. Nekvasil; koprodukce s Norskou operou Oslo), Piková dáma (režie R. Hovenbitzer) a Bernsteinova opera Candide v režii bratří Cabanů. V Národním divadle v Praze vytvořila choreografii k inscenacím Smrt Klinghoffera (režie J. Nekvasil; nominace na nejlepší inscenaci roku), Man and Boy: Dada (režie R. Tannenbaum), Montezuma (La conquista) v režii N. Muniho a Samson a Dalila (režie M. Chudovský).
 
Regina Hofmanová rovněž produkuje vlastní nezávislou tvorbu. V roce 2013 získala grant Ministerstva kultury ČR, jehož výsledkem bylo úspěšné celovečerní představení Besame a minimalistická interaktivní videoinstalace Rok.
 
V roce 2014 po získaní diplomu z Central Film School v Londýně natočila svůj první nezávislý taneční film Steadfast (na motivy pohádky H. Ch. Andersena). Film byl doposud úspěšně uveden na řadě festivalů po celém světe (Sans Souci Festival of Dance Cinema, USA; Minimalen Festival, Trondheim, Norsko; Mexico City Videodance Festival; VideoDanzaBA, Bueonos Aires, Argentina aj.).
 
Zároveň režírovala několik krátkých filmů. Namátkou jmenujme doprovodný film pro tvorbu britského designéra Petera Linnetta s názvem Unicorn, který byl uváděn v čínské Šanghaji.
 
V roce 2016 úspěšně uvedla videoinstalaci Rok na výstavě Art Maze v Bargehouse v Londýně. Pohybově spolupracuje i s dalšími umělci (např. se Sophií Rogersovou na projektové videoinstalaci A Brave New World).
 
Krom tanečníků Regina Hofmanová pracuje s herci, tanečníky argentinského tanga, krasobruslaři a osobami s mentálním postižením (studio Oáza v Praze). Ve své tvorbě pracuje s běžnými gesty, využívá jazyka mnoha tanečních stylů včetně soudobého tance, jazzu, muzikálového tance, argentinského tanga, bollywoodu. Často využívá humoru a každodenních stereotypů, aby poukázala na nevědomá i vědomá klišé i skryté aspekty podvědomí. Pro její práci je příznačné použití rekvizit a mluveného slova.
Inscenační tým - Sezóna:
All That Jazz, Rock, BluesChoreografie
All That Jazz, Rock, BluesChoreografie
OD BAROCCA K JAZZUChoreografie
All That Jazz, Rock, BluesChoreografie
BALET GALAChoreografie