DERNIÉRA MIMOŘÁDNĚ ÚSPĚŠNÉ BALETNÍ ISNCENACE ROSSINIHO KARTY!
BALET / 19.5.2023
Soubor baletu Národního divadla moravskoslezského uvede naposledy před ostravským publikem mimořádně úspěšnou inscenaci ROSSINIHO KARTY, se kterou koncem května vystoupil v Izraeli.
 
V květnu soubor baletu odehrál šest představení inscenace ROSSINIHO KARTY pro publikum ve městech Herzliya nedaleko Tel Avivu, v Haifě a Jeruzalémě. Pozvání do Mekky světového moderního tance svědčí o špičkové kvalitě ostravského souboru. „Úvodem představení dokázal ansámbl svým talentem ochromit všechny přítomné v sále. Dílo obsahovalo spoustu vizuálních „lahůdek" a efektních scén na tělo tanečníkům. (...) Mezi vrcholné se řadí scéna, ve které minimalisticky odění tanečníci sedí na židlích u dlouhého stolu a jejich 4 párů rukou se pohybuje ladně, hlavy se otáčí synchronně a nohy udávají rytmus, který se zrychluje a sílí. Harmonie se proměňuje ve vášnivou bouři. (...) Další nezapomenutelnou scénou byl duet muže a ženy. Komponovaný večer obsahoval spoustu impozantních duetů, nicméně tento v intencích zpomaleného záběru byl nejlepší. ­Spletenec dvou bytostí navzdory omezenému rejstříku lidského pohybu nabídl divákovi nespočet akrobatických pozic, jejichž plynulost a krása přivedla diváky v neskonalý úžas. Nebyl to duet, který by divák čekal ­a který by byl založen na citových vazbách či vzájemné spřízněnosti. Byl to kompoziční klenot, který svým ztvárněním nabyl křišťálového lesku." ORA BRAFMANOVÁ, Herzlija, 3. května 2023.
 
Diváci Národního divadla moravskoslezského mohou inscenaci vidět v Divadle Jiřího Myrona již pouze 25. května 2023 od 18.30 hodin. Další dvě představení pak 31. května a 1. června 2023 odehrajeme v německém Bonnu, kde se s inscenací rozloučíme. Na poslední ostravskou reprízu zbývá posledních pár vstupenek! Srdečně zveme!
 
Foto Réka Kiss
V Ostravě měla inscenace složená ze dvou choreografií premiéru v listopadu 2019. Baletní večer dostal název podle díla italského choreografa Maura Bigonzettiho Rossiniho karty a je to doslova „taneční hostina“. Bigonzetti je velkým obdivoatelem Gioacchina Rossiniho a pro svou choreografii použil některé z jeho neznámějších skladeb. Italský romantický skladatel byl velký labužník – rád a s velkou vášní vařil i jedl. Bigonzettiho dílo je vytvořeno i jako pocta této Rossiniho zálibě. V první části večera diváci uvidí dílo španělského choreografa Juanja Arquése. Jeho existenciálně laděné Následky jsou inspirovány nekonečným vývojem vztahu mezi přírodou a člověkem a (mnohdy destruktivními) vlivy moderních technologií.