VE STAVOVSKÉM DIVADLE V PRAZE UVEDEME NAŠI OPERNÍ NOVINKU FLORENTSKÝ SLAMĚNÝ KLOBOUK
OPERA / 24.3.2025Opera Národního divadla moravskoslezského se 14. dubna představí ve Stavovském divadle v Praze v rámci 16. ročníku Festivalu hudebního divadla OPERA 2025 s inscenací FLORENTSKÝ SLAMĚNÝ KLOBOUK. Nenechte si ani vy ujít naši úspěšnou operní novinku, kterou v Divadle Antonína Dvořáka uvedeme ještě čtyřikrát do konce sezóny!
Nejbližší představení odehrajeme ve čtvrtek 27. března. Další reprízy uvedeme 1. a 8. dubna. V pondělí 14. dubna operu představíme ve Stavovském divadle. Poslední představení v této sezóně můžete zhlédnout 11. května. Srdečně zveme!
Florentský slaměný klobouk v Ostravě baví nejen bláznivou zápletkou: „Bláznivou komedií Italský slaměný klobouk (Un Chapeau de paille d’Italie) dal Eugene Labiche ve spolupráci s Marc-Michelem v roce 1851 evropské kultuře nehynoucí příběh, mnohokrát adaptovaný pro činohru, film i hudební divadlo. (...) Martin Šrejma ve Fadinardovi našel jednu z životních rolí, obtížný part zvládá excelentně a věcným jednáním budí upřímný smích i lítost kvůli problémům, do kterých nevinně spadl. Pěknou dvojici sehrál se stejně věcným Jiřím Hájkem coby Beaupertuisem, oklamaným manželem záletné paničky Anaidy v parádním podání Barbory Perné. Veronika Rovná zase působivě lkala a lomila rukama v roli nic nechápající Fadinardovy nevěsty Eleny. Jejího otce Nonancourta, zemědělce bloudícího velkoměstem, s přesnou mírou nadsázky ztvárnil Martin Gurbaľ. (...) Ve scénickém soukolí není slabé místo pěvecky, herecky ani pohybově, včetně pěkně sezpívaného a sehraného sboru. Dirigent Marek Šedivý rozpoznal a naplnil zvukové potřeby Rotovy hudby, především „výkřiky” jednotlivých nástrojů z umně vedeného přediva orchestru. Houslové sólo Minardiho přímo na jevišti skvěle zahrál koncertní mistr Vladimír Liberda." Josef Herman, ostravan.cz, 14. 3. 2025.
Nino Rota ako operný skladateľ – Florentský slamený klobúk v Ostrave: „Inscenácia sa stretla s pozitívnou odozvou publika, ktoré Rotu doteraz poznalo predovšetkým ako autora hudby k filmom Felliniho, Viscontiho, Zeffirelliho a k veľkofilmom ako Vojna a mier (Vidor), Kmotr (Coppola) či Waterloo (Bondarčuk). (...) Hudba Rotovej najznámejšej opery sa v mnohých ohľadoch odlišuje od jeho filmovej tvorby. Predovšetkým v nej vzhľadom na žáner takmer absentuje melanchólia sprevádzajúca filmové tragédie. Už vo filmovej hudbe skladateľ kombinoval vlastné melódie s dielami hudobných velikánov (Bruckner, Wagner, Mahler). V opere vzdáva hold majstrom talianskej buffy odkazmi na ich tvorbu. (...) Dirigentovi Marekovi Šedivému sa podarilo preniesť rôzne hudobné podnety do vyváženého celku, ktorému sa nielen v príbehu, ale aj v hudbe (a vďaka réžii aj vo vizuále) dokonale hodí názov fraška. Strhujúce tempo diania vrcholilo v treťom a štvrtom dejstve a skončilo sa, azda ironicky, pokojným záverom. Z bohatého priehrštia vtipných scén by som vypichol parodickú prípravu nevesty na svadobnú noc." Vladimír Blaho, www.operaslovakia.sk, 13. 3. 2025.
Další články z kategorie Opera
- DERNIÉRA VÝJIMEČNÉHO OPERNÍHO TITULU! LOUČÍME SE S ŠARLATÁNEM
- FLORENTSKÝ SLAMĚNÝ KLOBOUK OSCAROVÉHO SKLADATELE NINA ROTY UVEDEME V TÉTO SEZÓNĚ UŽ JEN DVAKRÁT!
- SOBOTNÍ VEČER S OPERNÍM ŠARLATÁNEM NA ČRO VLTAVA
- PESTRÝ OPERNÍ PROGRAM V DIVADLE ANTONÍNA DVOŘÁKA
- OHLÉDNUTÍ ZA PREMIÉROU OPERY FLORENTSKÝ SLAMĚNÝ KLOBOUK