Michel Bejar se narodil v Lyonu, kde absolvoval Národní konzervatoř hudby a tance v Lyonu (Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Lyon). V roce 1988 získal angažmá v souboru Jeune Ballet de France a o rok později v baletním souboru Státního divadla v německém Karlsruhe (Badisches Staatstheater Karlsruhe) pod vedením Germinala Casada. V letech 1996–2002 působil v baletním souboru národní opery v Štrasburku (Ballet de l’Opéra national du Rhin) pod vedením Jeana Paula Graviera (1996–1998) a Bernarda d’Ata (1998–2002). Zde ztvárnil celou řadu sólových rolí a měl možnost vlastního růstu v bohatém baletním repertoáru včetně děl slavných choreografů, jako jsou například: K. Jooss, I. Kramer, G. Balanchine, M. Béjart, D. Bombana, C. Brumachon, L. Childs, B. Massin, W. Forsythe, I. Favier, J. Strömgren, U. Shultz, G. Tetley, H. Van Mannen, M. Kéléménis, J. Kylián.

Po úspěšných letech ve Štrasburku se rozhodl opustit soubor a působil v baletním souboru Ballet de l’Opéra de Nice, kde vytvořil svou první choreografii s názvem Départs. V roce 2003 se stal členem souboru Evropský balet (Ballet d’Europe) a ve stejném roce získal titul pedagoga baletu. Společnost Ballet d’Europe organizovala řadu evropských projektů a prostřednictvím workshopů Michel Bejar vytvořil několik svých choreografií, které byly na repertoáru souboru.
V roce 2006 zahájil kariéru nezávislého umělce a tanečního pedagoga a spolupracoval na pestré škále projektů po celém světě, ať už jako účinkující, či choreograf. Vytvořil například choreografii inscenace Shakespeare a jeho ženy pro Šanghajský mezinárodní taneční festival; spolupracoval na projektu rozvoje afrického tance se senegalským choreografem Germainem Acognym a Francouzským kulturním centrem v Dakaru; pro francouzskou operní pěvkyni Patricii Samuel vytvořil choreografii v opeře Jeannettina svatba (Les Noces de Jeannette) skladatele Victora Massého.
Poprvé spolupracoval s hudebním skladatelem Jorisem Barcarolim a dramaturgyní Céline Barcaroli v roce 2009: šlo o titul Ti druzí (Les Autres) pro soubor Ballet national de Marseille, který vznikl podle hry S vyloučením veřejnosti (Huis clos) francouzského spisovatele Jeana-Paula Sartra.

Jako pedagog a choreograf spolupracoval například s Národní konzervatoří ve slovinské Lublani a Univerzitou Chung-Ang v Jižní Koreji. Jako taneční pedagog a baletní mistr spolupracoval po roce 2008 s baletními soubory jako Královský švédský balet (2008–2012) a Les Ballets Jazz de Montreal v Kanadě (2012). Od roku 2012 zastával pozici prvního baletního mistra v německém souboru Aalto Ballett Theater Essen pod vedením uměleckého šéfa Bena Van Cauwenbergha, kde v roce 2014 vytvořil ve spolupráci s dramaturgyní Céline Barcaroli inscenaci Plaisirs.

Mezi jeho další nezávislé aktivity patří mj. režie Traviaty pro Opus Opera Festival na jihu Francie v roce 2017.

V České republice spolupracoval jako hostující taneční pedagog s Baletem Národního divadla v Praze pod vedením uměleckého šéfa Petra Zusky a s Katedrou tance Akademie múzických umění v Praze.
Se souborem baletu NDM spolupracuje jako hostující pedagog od sezóny 2019/2020.
 
Inscenační tým - Sezóna:
KORZÁRChoreografie
Libreto
Dramaturgie