Natalia Kitamikado je polsko-japonská designérka zaměřující se na průmyslový design, scénografii a kostýmní návrhářství pro operu, činohru, muzikál a balet. Po studiích na umělecké škole Ecole Nationale Superieure des Arts Décoratifs v Paříži a na polské škole Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie asistovala renomovanému scénografovi Borisi Kudličkovi, se kterým v letech 2012–2019 spolupracovala na několika operních inscenacích, mezi něž patří Modrovousův hrad Bély Bartóka, Tristan a Isolda Richarda Wagnera, Salome Richarda Strausse, Powder Her Face Thomase Adèse v režii Mariusze Trelińského, Elektra Richarda Strausse v režii Keitha Warnera, Norma Vincenza Belliniho v režii Toma Sugaa a další. Řada z nich byla uvedena na mezinárodních scénách, včetně Metropolitan Opera v New Yorku, divadla La Monnaie v Bruselu, divadlo Teatr Wielki Opera Narodowa v Polsku, pražské Státní opery či divadlo San Francisco Opera.
Jejím samostatným scénografickým debutem byla v roce 2015 činoherní adaptace filmového scénáře Tennesseeho Williamse Baby Doll v režii Barbary Wiśniewské ve varšavském divadle Teatr Studio. Následně pokračovala v tvorbě scénografií a kostýmů pro další projekty. Mezi ty nejnovější patří práce na inscenacích Così fan tutte Wolfganga Amadea Mozarta v režii Jerzyho Stuhra pro polské divadlo Opera Krakowska, Bajazet Antonia Vivaldiho v režii Krystiana Lady pro rakouské divadlo Theater an der Wien, Lolita Rodiona Ščedrina v režii Slávy Daubnerové pro pražské Národní divadlo a Mariinsky Teatr v Petrohradu, Láska ke třem pomerančům Sergeje Prokofjeva v režii Radima Vizváryho pro pražské Národní divadlo, Zpívání v dešti v režii Tadeusze Kabicze a Dear Evan Hansen v režii Pawła Szkotaka pro polské divadlo Teatr Muzyczny w Poznaniu. Podílela se též na několika open air inscenacích, jako jsou Nabucco Giuseppa Verdiho v režii Krystiana Lady pro polské divadlo Opera Wrocławska a Bludný Holanďan Richarda Wagnera pro Baltic Opera Festival.
Paralelně s velkými produkcemi pracuje také na experimentálních operních a tanečních projektech s vycházejícími umělci a s nově vzniklými festivaly. Příkladem jsou projekty Unknown, I live with you Katarzyny Głowické a The Airport Society pro festival Nuit Blanche Brussels, Cassandra & Vanitas & Just režírovaný Tomaszem Cyzem nebo Kreacjem X pro Opera Rara Festival, My Song choreografa Bartosze Zyśka nebo opera D’ARC vytvořená pro Muzeum Powstania Warszawskiego.
Spolu s Krystianem Ladou a Didzisem Jaunzemsem obsadila Natalia Kitamikado druhé místo v soutěži RingAward 2020 pro mladé týmy operních režisérů a scénografů.
Foto Michał Zajączkowski
Za pravdivost a věcnou správnost informací uvedených v životopise zodpovídá umělec.