Daniel Tesař
světelný design
Jeden z nejuznávanějších českých odborníků na světelný design se vypracoval mezi špičku svého oboru, přestože jej nevystudoval. Začínal jako dělník v ČKD, určující však pro něj bylo, když získal začátkem 90. let práci jako elektrikář v Divadle za branou II. U režiséra Otomara Krejči, který přikládal scénickému svícení velký význam, se začal o tuto divadelní specializaci zajímat; inspiroval se také možnostmi light designu, s nimiž se setkával při hostujících představeních zahraničních, především tanečních souborů. Po ukončení činnosti Divadla za branou II pracoval jako technik v Pražském komorním baletu, kde také v roce 1998 vytvořil svůj první koncept scénického svícení.
Dnes je předním českým light designérem, který spolupracoval a spolupracuje s významnými předními divadelními scénami – Národním divadlem, Státní operou Praha, Divadlem Archa, divadlem Ponec, NoD a dalšími. Patří k nejbližším spolupracovníkům renomovaných tvůrců, jako jsou režisér Jiří Heřman (Curlew River, Rusalka, Hry o Marii, Parsifal, Gloriana ad.) nebo choreografové Jan Kodet (mj. Danse Macabre, Zlatovláska, Čarodějův učeň, Camoufl•AGE) a Javier Torres (Šípková Růženka, La Bayadère). Spolupodílí se produkčně na významných festivalech (4+4 dny v pohybu, Tanec Praha, Divadelná Nitra) a svůj obor vyučuje na workshopech doma i v zahraničí. V letech 2001–2010 se pravidelně účastnil programu Festivalu současné taneční tvorby Tanec Ostrava jako light designér choreografií Jana Kodeta, Věry Ondrašíkové ad.
V Národním divadle moravskoslezském vytvořil světelný design k inscenacím Maryša a Večer tříkrálový.