Don Black patří mezi nejúspěšnější a nejvyhledávanější osobnosti britské populární hudby 20. století. Začínal jako komik, ale podle vlastních slov málem připravil diváky o poslední zbytky humoru. Raději začal psát písňové texty, ve kterých se objevovaly horizonty romantických dálek, sny a touhy. Spolupracoval s řadou známých skladatelů z nejvyšších pater světového hudebního průmyslu, mezi něž patřili: Charles Strouse, Quincy Jones, Jule Styne, Henry Mancini, Elmer Bernstein, Michel Legrand, A. R. Rahman, Marvin Hamlisch nebo Debbie Wiseman. Ať už na gramofonových deskách, nebo v hollywoodských filmech jeho písně sklízely mimořádný úspěch. Mnoho zpěváků se dodnes pyšní songy, které pro ně napsal nenápadný, obrýlený muž z východního Londýna. Zpěvačka Shirley Bassey by nenazpívala největší hity své kariéry, stejně tak jako Matt Monroe, Lulu, Tony Bennet, Tom Jones či Michael Jackson. Dvě z mnoha populárních písní, ke kterým napsal text, se staly číslem jedna hitparády ve Spojených státech: Ben pro Michaela Jacksona a To Sir With Love pro Lulu.

Jako divadelní tvůrce debutoval na West Endu s muzikálem Billy, ve kterém hrál jeho přítel herec Michael Crawford a hudbu složil jeho nejvěrnější souputník skladatel John Barry. S Julem Stynem napsal pro West End muzikál Bar Mitzvah Boy, s Mortem Shumanem Budgie. S Andrewem Lloydem Webberem poprvé spojili své síly při tvorbě písňového cyklu pro jedinou herečku Tell Me on a Sunday (Líp se loučí v neděli). Znovu se pak potkali na konci osmdesátých let při adaptaci novely Davida Garnetta Aspects of Love (Podoby lásky), kterou napsal s Charlesem Hartem.

V pořadí třetím společným dílem Dona Blacka a Andrewa Lloyda Webbera se stala muzikálová adaptace filmu Billyho Wildera Sunset Boulevard. Don Black za práci na tomto muzikálu získal hned dvě Ceny Tony za nejlepší libreto a texty písní pro muzikál, společně s Christopherem Hamptonem. Black byl rovněž autorem textů písní k muzikálu Bombay Dream (Sny z Bombaje), který Andrew Lloyd Webber na West Endu produkoval s indickým skladatelem A. R. Rahmanem. Zatím poslední spoluprací s Andrewem Lloydem Webberem se stal muzikál Stephen Ward inspirovaný slavným politickým skandálem z šedesátých let. Se skladatelem Frankem Wildhornem napsal broadwayský muzikál Bonnie & Clyde (2011), s Georgem Fentonem muzikálovou adaptaci filmu Mrs Henderson Presents (2015).

Samostatnou kapitolou se v kariéře Dona Blacka stala série filmů s Jamesem Bondem. Na svém kontě má celkem pět titulních písní a stal se pro Jamese Bonda stejně nepostradatelný jako slavný agent pro Její Veličenstvo. Hned první Thunderball napsal společně s Johnem Barrym, autorem znělky celé série, stejně tak Diamonds Are Forever a Man With The Golden Gun. S dalším bondovským skladatelem Davidem Arnoldem později stvořil Tomorrow Never Dies a The World Is Not Enough.

Celkem pětkrát byl nominován na Oscara, mezi jinými za filmy True Grit (Opravdová kuráž), Ben, Gold, Pink Panther Strikes Again (Růžový panter znovu zasahuje). Za píseň Born free (Volání divočiny) ze stejnojmenného filmu jej s Johnem Barrym získal. Na svém kontě má dvě Tony a tři nominace, šest Cen Ivora Novella, Zlatý glóbus a mnoho platinových a zlatých desek. V roce 2008 byl uveden do Síně slávy Americké akademie pro populární hudbu, brzy nato byl v Londýně poctěn cenou British Music Industry Icon a získal Čestný doktorát Londýnské univerzity. Britská královna udělila Donu Blackovi za zásluhy v oblasti umění Řád britského impéria.

Inscenační tým - Sezóna:
LÍP SE LOUČÍ V NEDĚLITexty písní
LÍP SE LOUČÍ V NEDĚLITexty písní
LÍP SE LOUČÍ V NEDĚLITexty písní
LÍP SE LOUČÍ V NEDĚLITexty písní
SUNSET BOULEVARDNámět, libreto a texty písní
SUNSET BOULEVARDNámět, libreto a texty písní
SUNSET BOULEVARDNámět, libreto a texty písní