DO OSTRAVY SE VYPLATÍ ZAJET. TAK UŽ ABY TO BYLO MOŽNÉ.
BALET / 24.4.2021
Přinášíme ještě jedno ohlédnutí za komponovanými tanečními večery s názvem TASTE BALLET OSTRAVA! Tentokrát ze serveru operaplus.cz pohledem Zuzany Smugalové.
 
V duchu svého názvu otevřela program doslova „hostina“. Úryvek z baletu Rossiniho karty choreografa Maura Bigonzettiho je bezpochyby zajímavý pohybově, scénograficky i rytmicky. (…)
Dokáže diváka trochu už apatického vůči monitoru počítače probrat a zaujmout. A kdyby si snad nebyl jistý tím, co vidí, provází ho pořadem sympatická moderátorská dvojice: členka souboru a tanečnice Anna Knollová, které sekunduje její otec, tanečník, choreograf a výtvarník Pavel Knolle. Jeho jakési polozainteresované vnímání celé akce a neformální projev je něco, co je určitě laickému diváku příjemné a odborníka neuráží. (…)
 
Fragment pas de deux z 2. jednání Labutího jezera – speciální úprava choreografie pro kameru zabodovala. Snímání z ptačí perspektivy má téměř magickou schopnost proměnit něco tak notoricky známého v zážitek, který vás může doprovázet po zbytek dne. (…)
 
Fragment ze světově úspěšného baletu Consequence / Následky taktéž patří do titulu s názvem Rossiniho karty, nicméně tento tanec je na elektronickou hudbu Alvo Nota. Taneční slovník španělského choreografa Juanja Arquése je silový, dynamicky proměnlivý a emocionálně nabitý. Přímo pasuje k ostravskému tanečnímu temperamentu pod vedením šéfky baletu Lenky Dřímalové stejně jako téma díla o vztahu člověka, přírody a následcích, které si sebou jako lidstvo neseme s vývojem moderních technologií. Skvělá dramaturgická volba, skvělá taneční interpretace.
 
Balet Coppélia – bezesporu originální neoklasicky formovaný taneční slovník choreografa Giorga Madia není jedinou věcí, která tento poslední romantický balet v ostravském provedení převádí do blíže neurčené současnosti. Choreograf nejen upravil libreto podle svých představ, ale zcela zásadně proměnil vizuální stránku baletu. Kostýmy rezignovaly na kýčovitou cukrovost a podporují čistotu linie v pohybu i vizuální estetice, scéna využívá jen vzdušnosti průhledného horizontu, žádné domy, žádné kulisy. Ukázka dala jasně najevo, že jde o zdůraznění komického prvku v tomto příběhu a že kdo má vizi, může zesoučasnit i romantickou hudbu a hlavně vymanit se z provázků na kterých se vodí běžná očekávání.