ZÁZNAM CHOREOGRAFIE ITZIKA GALILIHO O BALCÃO DE AMOR A ZÁZNAM CHOREOGRAFIÍ, KTERÉ BALET NDM TANČIL PO CELÉ OSTRAVĚ!
BALET / 13.4.2020Chceme se dělit o emoce, rozdávat radost, a pokud to nejde na jevišti, tak jdeme do ulic! Soubor Baletu NDM tančil na těch nejhezčích místech Ostravy – na záznam se můžete těšit už 23. dubna!
Celkem 15 tanečníků baletního souboru Národního divadla moravskoslezského se zapojilo do akce BALET VENKU. Divadlo se tak snaží udržet kontakt s diváky a vyrovnat se s dopady koronavirové pandemie.
Každý ze členů souboru dostal možnost připravit si vlastní choreografii na téma: Jak se peru se současnou situací, nebo si mohl vybrat z programu, který běžně tančí na divadelních prknech.
„Nápad tančit na veřejném prostředí vznikl z omezení společně tančit na sále a v divadle, ze strachu tanečníků být spolu. A tak tanečníci tančí pouze v sólových kreacích. V duetech pak pouze životní partneři, nebo spolubydlící, ale hlavně tančí na distanční vzdálenost od kolemjdoucích diváků a s rouškami,“ podotkla šéfka baletu NDM Lenka Dřímalová.
Foto Lukáš Kaboň
Vystoupení bude předcházet záznam choreografie Itzika Galiliho, který speciálně pro naše diváky nahrál i svou zdravici, O BALCÃO DE AMOR – připomeneme si nástup kubánského mamba a hudbu Péreze Prada, který je dodnes označován za krále tohoto žánru. „Některé věci, s nimiž se jako dospělí setkáváme, nás zdánlivě triviálními drobnostmi navracejí do mládí a jeho nadějí,“ napsal Galili po své návštěvě Kuby, kde se setkával s Pradovou hudbou a odkud čerpal inspiraci k vytvoření díla plného jiskřivé komediálnosti, vtipu, přirozené sexuality i půvabných absurdit. Choreografie byla součástí taneční inscenace ALL THAT JAZZ, ROCK, BLUES, jejíž premiéra proběhla 2. listopadu 2017 v Divadle Jiřího Myrona.
Omlouváme se! Choreografii Itzika Galiliho O Balcão de Amor dnes nebudeme moci odvysílat. YouTube nám jednostranně zablokoval vysílání, přestože Národní divadlo moravskoslezské má písemné souhlasy a ošetřená autorská práva. Situaci řešíme a dílo vám nabídneme v některém z příštích dnů.
Foto Martin Popelář