JEDINEČNÁ HANA FIALOVÁ EXCELUJE V NOVÉM OSTRAVSKÉM MUZIKÁLU KVĚTINY PRO PANÍ HARRISOVOU
OPERETA / MUZIKÁL / 5.10.2020
Tak začíná aktuální recenze na první muzikálovou premiéru. „Nepochybuji o tom, že obecenstvo přijme ostravské KVĚTINY PRO PANÍ HARRISOVOU se zájmem a nadšením,“ dodává Milan Bátor pro Ostravan.cz.
 
Ostrava se v sobotu 3. října vydala na muzikálovou cestu za velkým snem. KVĚTINY PRO PANÍ HARRISOVOU Richarda Taylora a Rachel Wagstaff jsou obrovskou příležitostí pro Hanu Fialovou. Zazněly v Ostravě v české premiéře. Režii měla Gabriela Petráková v hudebním nastudování Jakuba Žídka. (...)
 
 
Tento zdánlivě banální příběh líčí osudy obyčejné britské uklízečky. (...) Její každodenní stereotyp se zhroutil jako domeček z karet, když během úklidu v domě zámožné Lady Dant narazí na nádherné šaty. Od této chvíle Ada Harrisová má jediný cíl: mít své vlastní šaty od Diora. Její touha je výrazem instinktivní touhy po něčem krásném a jedinečném. (...)
KVĚTINY PRO PANÍ HARRISOVOU jsou založeny na konfrontaci skutečnosti a představ. Je to muzikál o lidech a jejich hodnotách. Nejzajímavější postavou je hlavní hrdinka Áda Harrisová v podání Hany Fialové, která ji hraje s úžasnou přímočarostí. (...) Ostravská muzikálová herečka představila úžasný výkon, který čišel poctivým profesionálním zaujetím a citem pro míru. Charisma její osobnosti se protnulo s představovanou postavou v naprosto jedinečném souznění. Hana Fialová se ztotožnila s hlavní hrdinkou, jako by hrála sama sebe. Role je jí psána na míru a ona ji dokázala ztvárnit dynamicky, precizně a čistě. (...) Opravdu vzácný doklad mimořádného talentu, který se na českých jevištích hned tak nevidí. (...)
 
 
Patricaa Janečková je jedním z největších pěveckých talentů současnosti a její pevně ukotvená operní technika a zdravý hlas byly největším potěšením. Jejího partnera vytvořil zkušený Roman Harok v dobré souhře a se svou obvyklou jevištní bezprostředností. Obrovský vnitřní náboj má Michaela Horká v roli Madam Colbert. Dramatická přesvědčivost a charismatický hlas nejsou statickými položkami jejího hereckého a pěveckého rejstříku. (...) Tomáš Savka – také jeho herectví podobně jako u Hany Fialové vyrůstá z nenuceného a bezprostředního projevu, který má pulzující energii, kultivovanost a maximální srozumitelnost. (...)
 
 
Orchestr připravil hudební šéf souboru operety a muzikálu Jakub Žídek. Hudba muzikálu má přinejmenším stejnou sémantickou váhu a důležitost jako text a vytváří společně strukturně velmi složitý celek vzájemných vztahů. Sluší se ocenit výkony jednotlivých sólistů z řad instrumentalistů v rytmicky i melodicko-harmonicky nesnadné partituře. Žídkova koncepce byla ukázkou šťavnatého muzikálního pojetí a vyznačovala se pečlivostí, která poskytla hercům i hudebníkům pevnou půdu pod nohama.
Foto Martin Popelář
Za květiny děkujeme KLIA.cz