RECENZE MUZIKÁLOVÉHO KONCERTU V HUDEBNÍCH ROZHLEDECH
OPERETA / MUZIKÁL / 13.4.2021
Za televizním uvedením muzikálového koncertu s názvem 10 LET MUZIKÁLU V OSTRAVĚ 2010–2020 se ohlédnul v dubnovém vydání Hudebních rozhledů Pavel Bár. Výběr z recenze přinášíme v aktualitě.

„Hlavním cílem koncertu bylo bezpochyby připomenutí úspěchů ostravského souboru operety/muzikálu v uplynulém desetiletí. Ihned po svém nástupu v roce 2010 se totiž ředitel NDM Jiří Nekvasil rozhodl reorganizovat původně operetní soubor o obrátit jeho dramaturgii především k muzikálu, a to jak klasickému, tak zejména k muzikálu superlativů posledních desetiletí. Do čela souboru jmenoval Gabrielu Petrákovou, která jej s výjimkou tříletého „záskoku“ dramaturga Patricka Fridrichovského během její mateřské dovolené vede dosud a která také aktuální koncert scénicky režírovala. Repertoár večera sestavil stálý externí dramaturgický spolupracovník NDM, textař Michael Prostějovský společně se současnou dramaturgyní souboru Hanou Novákovou. (…)

Program nebyl ani kompletní, ani chronologickou rekapitulací uplynulého desetiletí jako spíše volným sledem čísel nejrůznějšího charakteru z vybraných úspěšných a slavných muzikálů sledovaného období. Díky tomu nechyběla pestrost ani dynamika, byť vědomě nesměřoval k žádnému pomyslnému vrcholu večera – naopak jich bylo vlastně hned několik. (…)

Scénografické pojetí Ondřeje Zichy divákům zprostředkovalo nezvyklý „obrácený“ pohled, tedy směrem z jeviště Divadla Jiřího Myrona do jeho prázdného hlediště, v němž se některá čísla také odehrávala. Dominantní součástí scény byl jevištní koberec s koláží z map a zvířecích výjevů ze starých tisků a především početný, dobře sehraný orchestr souboru operety/muzikálu, řízený Jakubem Žídkem. Střídání jednotlivých prostředí, využívající kromě jeviště a hlediště i části bočního zákulisí, přispělo ke svižnému temporytmu programu. (…)

Většinu písní interpretovaly tři největší současné hvězdy ostravské muzikálové scény, vynikající zpěváci a zároveň držitelé Ceny Thálie Hana Fialová, Martina Vlčková a Tomáš Savka. Zdatně jim ale sekundovali i další umělci jak z řad domácích členů, tak hostů.“