Giorgio Madia je absolventem baletní školy divadla La Scala v Miláně. Po studiích zahájil svou taneční kariéru v baletním souboru La Scaly. Jako sólista vystupoval v baletu Maurice Béjarta (Balet XX. století) v Bruselu a později v souboru Béjart Ballet Lausanne. Byl hlavním tanečníkem těchto baletních souborů: Pennsylvania Ballet, Milwaukee Ballet, San Francisco Ballet, Aterballetto a Ballett Zürich. Rudolf Nurejev pozval Giorgia Madiu na své tříleté závěrečné světové turné, kde spolu tančili mimo jiné duet Maurice Bejárta Le Chant du compagnon errant a Maurovu pavanu v choreografii Josého Limóna.

Po ukončení taneční kariéry v roce 1997 pracoval Giorgio Madia jako pedagog a získal angažmá jako baletní mistr v souborech Balletto di Toscana, Ballett Basel a Berlin Ballett v Komické opeře v Berlíně. Následně působil jako umělecký ředitel baletu ve Velkém divadle v Lodži. V letech 2003–2005 byl jmenován ředitelem baletu a hlavním choreografem divadla Volksoper ve Vídni.

Choreografii a režii se Giorgio Madia věnuje již od roku 1995. Vedle velkých klasických děl baletního repertoáru (Šípková Růženka, Louskáček, Labutí jezero, Romeo a Julie, Marná opatrnost a Coppélia) vytvořil mnoho celovečerních tanečních inscenací založených na vlastní originální choreografii (Nudo, Alenka v říši divů, Popelka, Čaroděj ze země Oz, Chopin imaginaire, La Dolce Vita, Petr Pan, Pinocchio, Don Juan a Nebezpečné známosti).

Charakteristické rysy jeho uměleckého stylu, jako je muzikálnost, propracovanost, humor a intuitivní smysl pro okamžik, se odrážejí také v jeho režisérské tvorbě. Režíroval mimo jiné Offenbachovy Hoffmannovy povídky, Bizetovu Carmen, Rameauova díla La Guirlande a Zéphyre. Mezi jeho další inscenace patří opera-balet Ch. W. Glucka Orfeus a Eurydika, Ubohý námořník Jeana Cocteaua a Dariuse Milhauda a také muzikály, jako jsou například Ain’tMisbehavin’, Little Shopof Horrors (Malý obchod hrůz), La Cage aux Folles (Klec bláznů) a Fiddler on the Roof (Šumař na střeše).

Giorgio Madia byl mnohokrát pozván ke spolupráci s významnými divadly a soubory (Staatsballett Berlin, Kammeroper Wien nebo Wiener Staatsballett). Léta vytvářel choreografii ke slavnostnímu zahájení plesu ve vídeňské Státní opeře a již mnoho let je také choreografem a režisérem zahájení světově známé charitativní akce Life Ball, která probíhá před vídeňskou radnicí.

Giorgio Madia získal několikrát polskou Zlatou masku, významnou cenu divadelní kritiky: za inscenaci sezóny 2005/2006, v kategorii nejlepší divadelní režisér a choreograf 2006/2007 a cenu za nejlepší režii 2007/2008. Jako nejlepší choreograf roku byl oceněn cenou L’italia che danza v roce 2011 a cenou Premio Anita Bucchi za nejlepší světelný design v Itálii.

V roce 2016 přijal nabídku od baletní společnosti Béjart Ballet Lausanne, pro kterou vytvořil choreografii inspirovanou jejím zakladatelem. Získal řadu zakázek od organizátorů známých festivalů: v létě 2016 se významně podílel na inscenaci Gounodova Fausta pro festival Salzburger Festspiele, k níž vytvořil choreografii, a v roce 2017 vytvořil novou inscenaci Carmen pro operní festival Kammeroper Schloss Rheinsberg. Deset let také pracoval pro operetní festival Seefestspiele Mörbisch a nedávno vytvořil tři významná díla operetního repertoáru: Netopýra pro Velké divadlo v Lodži, Vídeňskou krev pro estonské divadlo Vanemuine a Veselou vdovu pro Petrohradské divadlo hudební komedie.

www.giorgiomadia.com
Foto © Yan Revazov


ČLÁNKY

 

Inscenační tým - Sezóna:
COPPÉLIAChoreografie
Světelný design
Režie
Libreto volně inspirováno povídkou E. T. A. Hoffmanna
COPPÉLIAChoreografie
Světelný design
Režie
Libreto volně inspirováno povídkou E. T. A. Hoffmanna
COPPÉLIAChoreografie
Světelný design
Režie
Libreto volně inspirováno povídkou E. T. A. Hoffmanna
TANEC Z CELÉHO SRDCE PRO VÁSRežie filmů