Režisér a ředitel společnosti Masopust Štěpán Pácl (*1982) se narodil v Praze a po maturitě na gymnáziu vystudoval obor činoherní režie na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Jeho absolventskou prací byla inscenace hry Lenky Lagronové Království, za kterou dostal Cenu Marta za režii na mezinárodním festivalu vysokých divadelních škol Setkání/Encounter 2007 v Brně.
I v profesionálních divadlech se dál věnoval současné dramatice jak české (Radmila Adamová: Holky Elky, Divadlo Antonína Dvořáka, Ostrava, 2006; Magdalena Frydrychová: Dorotka, Švandovo divadlo, Praha, 2008), tak světové (Martin McDonagh: Osiřelý západ, Západočeské divadlo Cheb, 2007; Tracy Letts: Zabiják Joe, Středočeské divadlo Kladno, 2008; Astrid Saalbach: Transit, Divadlo na Vinohradech, 2009; Ingrid Lausund: Benefice aneb Zachraňte svého Afričana, Komorní Fidlovačka, 2009).
Vedle současné české dramatiky se třemi režijně obrátil k méně hraným českým textům. Jednak to byla hra J. K. Tyla Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové uvedená v ostravském Divadle Jiřího Myrona v roce 2010 s Annou Cónovou v titulní roli, pak Křišťálová noc Josefa Hrubína (Švandovo divadlo Praha, 2011) a hra Josefa Topola Konec masopustu, která byla uvedena v rámci nezávislé produkce pohostinsky v divadle DISK v roce 2008. Právě z inscenačního týmu a hereckého souboru příležitostně seskupeného okolo inscenace Konec masopustu vznikla v roce 2010 divadelní společnost Masopust, jejíž je Štěpán Pácl ředitelem a se kterou také inscenoval hru Henrika Ibsena Brand-Oheň (nejdříve v Prostoru Prelsova 9, Praha 5, později v Divadle v Celetné, 2010).
S divadelní společností Masopust se v roce 2011 zúčastnil konkurzu na provozovatele pražského Divadla Komedie, ve kterém postoupil až do finálového kola. Přestože byl jeho projekt odbornou veřejností vysoce ceněn, nakonec v konkurzu neuspěl. |
|
|
 |