Narodila roku 1978 v Děčíně. Po absolvování matematické základní školy ji přijali na soukromé gymnázium Schola ludus v Ústí nad Labem. Zde třikrát po sobě získala cenu za nejlepší autorskou hru na Divadelním festivalu soukromých škol, jednou cenu za nejlepší ženský herecký výkon. S Karlem Tománkem a spolužákem Petrem Michálkem založila Rodinné divadlo Hlína, kde inscenovali její texty. V té době (1993-1996) herecky hostovala v Činoherním studiu v Ústí nad Labem, zde byla také uvedena její hra Krev andělů aneb Hon.
Po přijetí na divadelní fakultu JAMU (hlavní pedagogové – Václav Cejpek a Antonín Přidal) studovala obor divadelní dramaturgie spolu s televizní a rozhlasovou dramaturgií a scenáristikou, hostovala v Mahenově divadle, režírovala školní inscenaci Capocomico, hostovala v Divadle Polárka, s Petrem Michálkem napsala a natočila studentský film Fara, spolupracovala autorsky a dramaturgicky hlavně s režisérem Janem Mikuláškem – Klub sebevrahů (dramatizace), Yepeto (úprava, dramaturgie), později v Ostravě Caligula, Herkules a Augiášův chlév nebo Královna Margot. Tato hra, kterou napsala volně na motivy románu A. Dumase, byla později (2006) uvedena také v Divadle J. K. Tyla v Plzni.
Do Národního divadla moravskoslezského ji ještě jako studentku angažoval v roce 2002 Juraj Deák, a to díky spolupráci na jejich inscenaci Krvavá svatba (rozbor této Lorcovy hry jí shodou okolností pomohl k přijetí na JAMU). V Ostravě s Jurajem Deákem vytvořila inscenaci Hamlet, Mein Kampf (Můj boj), zároveň spolu začali autorsky pracovat na libretu původního českého muzikálu Carmen (2003), který uvedlo Divadlo Na Fidlovačce (v r. 2008 muzikál uvedlo také divadlo v Uherském Hradišti). V NDM se Klára Špičková podílí od roku 2002 dramaturgicky či spoluautorsky na řadě činoherních inscenací. (Přelet nad kukaččím hnízdem, Válka s Mloky, Amadeus, Cenci ad.)
Od uvedení Carmen (2003) také pravidelně hostuje v Divadle Na Fidlovačce (muzikály: Balada pro banditu, Funny Girl, Millie, Hvězdy na vrbě, ad. nebo hry: Nevyléčitelní, Fat Pig, Stvoření světa, překlad a dramaturgie Nejlepší kamarádky), s Pavlem Šimákem zde vytvořila např. jevištní adaptaci Hostince U kamenného stolu a řadu dalších inscenací.
Klára Špičková spolupracuje také s Českou televizí jako scenáristka.
Články z webu
ZPRAVODAJ (04/2005)
(1. 4. 2005)
ZPRAVODAJ (10/2003)
(1. 10. 2003)
ZPRAVODAJ (10/2002)
(1. 10. 2002)
Inscenační tým - Sezóna:
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA | Dramaturgie Úprava textu |
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA | Dramaturgie Úprava textu |
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA | Dramaturgie Úprava textu |
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MACBETH | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
SLOŽ MĚ NĚŽNĚ | Dramaturgie |
TRABLE S HARRYM | Dramaturgie Jevištní adaptace Překlad |
BALADA PRO BANDITU | Dramaturgie Úprava textu |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA | Dramaturgie Úprava textu |
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MACBETH | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
POZVÁNÍ NA ZÁMEK | Dramaturgie |
PYGMALION | Dramaturgie Úprava textu |
SEN NOCI SVATOJÁNSKÉ | Dramaturgie |
SLOŽ MĚ NĚŽNĚ | Dramaturgie |
SMRTIHLAV | Dramaturgie Úprava textu |
TRABLE S HARRYM | Dramaturgie Jevištní adaptace Překlad |
TRISTAN A ISOLDA | Dramaturgie |
BALADA PRO BANDITU | Dramaturgie Úprava textu |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA | Dramaturgie Úprava textu |
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
PYGMALION | Dramaturgie Úprava textu |
SEN NOCI SVATOJÁNSKÉ | Dramaturgie |
SLOŽ MĚ NĚŽNĚ | Dramaturgie |
SMRTIHLAV | Dramaturgie Úprava textu |
TRABLE S HARRYM | Dramaturgie Jevištní adaptace Překlad |
TRISTAN A ISOLDA | Dramaturgie |
AMADEUS | Úprava textu Dramaturgie |
APARTMÁ V HOTELU PLAZA | Dramaturgie |
BALADA PRO BANDITU | Dramaturgie Úprava textu |
CENCI | Dramaturgie |
JEJÍ PASTORKYNĚ | Dramaturgie |
KUŘAČKY | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
NĚCO V NÍ JE | Dramaturgie |
PYGMALION | Dramaturgie Úprava textu |
VELKOLEPOST VYVOLENÝCH | Dramaturgie |
AMADEUS | Úprava textu Dramaturgie |
APARTMÁ V HOTELU PLAZA | Dramaturgie |
CENCI | Dramaturgie |
JEJÍ PASTORKYNĚ | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
NĚCO V NÍ JE | Dramaturgie |
OIDIPUS | Dramaturgie |
VÁLKA S MLOKY | Dramaturgie Dramatizace |
VELKOLEPOST VYVOLENÝCH | Dramaturgie |
AMADEUS | Úprava textu Dramaturgie |
APARTMÁ V HOTELU PLAZA | Dramaturgie |
CABARET | Dramaturgie |
DIVADELNÍ KOMEDIE | Dramaturgie |
LADY Z KARAVANU | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
OIDIPUS | Dramaturgie |
OSTATNÍ SVĚTY | Dramaturgie Úprava textu |
VÁLKA S MLOKY | Dramaturgie Dramatizace |
VEČER TŘÍKRÁLOVÝ | Dramaturgie |
BAMBINI DI PRAGA | Dramaturgie |
CABARET | Dramaturgie |
DIVADELNÍ KOMEDIE | Dramaturgie |
FANTOM MORRISVILLU | Úprava textu Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
OIDIPUS | Dramaturgie |
OSTATNÍ SVĚTY | Dramaturgie Úprava textu |
PŘELET NAD KUKAČČÍM HNÍZDEM | Dramaturgie Úprava textu |
SATURNIN | Dramaturgie |
VÁLKA S MLOKY | Dramaturgie Dramatizace |
VEČER TŘÍKRÁLOVÝ | Dramaturgie |
BAMBINI DI PRAGA | Dramaturgie |
CABARET | Dramaturgie |
FANTOM MORRISVILLU | Úprava textu Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
PŘELET NAD KUKAČČÍM HNÍZDEM | Dramaturgie Úprava textu |
SATURNIN | Dramaturgie |
VEČER TŘÍKRÁLOVÝ | Dramaturgie |
CABARET | Dramaturgie |
FANTOM MORRISVILLU | Úprava textu Dramaturgie |
MARYŠA | Úprava textu Dramaturgie |
MOLIÉRE | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
NEPOHODLNÝ INDIÁN | Dramaturgie |
POVÍDKY Z FASTFOODU | Dramaturgie |
SATURNIN | Dramaturgie |
DŮM BERNARDY ALBY | Dramaturgie |
HUMBLE BOY | Dramaturgie |
MARYŠA | Úprava textu Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
POVÍDKY Z FASTFOODU | Dramaturgie |
SATURNIN | Dramaturgie |
VŮNĚ PENĚZ ANEB TURCARET | Dramaturgie |
ŽEBRÁCKÁ OPERA | Dramaturgie |
HERKULES A AUGIÁŠŮV CHLÉV | Dramaturgie Úprava textu |
HUMBLE BOY | Dramaturgie |
KOUZELNÍK Z LUBLINU | Úprava textu Dramaturgie |
KRÁLOVNA MARGOT | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
POVÍDKY Z FASTFOODU | Dramaturgie |
TOMÁŠ BECKET | Dramaturgie |
ŽEBRÁCKÁ OPERA | Dramaturgie |
CALIGULA | Úprava textu Dramaturgie |
HAMLET | Dramaturgie |
HERKULES A AUGIÁŠŮV CHLÉV | Dramaturgie Úprava textu |
KOUZELNÁ NOC | Dramaturgie |
KOUZELNÍK Z LUBLINU | Úprava textu Dramaturgie |
KRVAVÁ SVATBA | Dramaturgie |
MALÝ ĎÁBEL | Dramaturgie Úprava textu |
MOTÝL NA ANTÉNĚ | Dramaturgie |
MŮJ BOJ (MEIN KAMPF) | Dramaturgie |
TOMÁŠ BECKET | Dramaturgie |
CALIGULA | Úprava textu Dramaturgie |
HAMLET | Dramaturgie |
KOUZELNÁ NOC | Dramaturgie |
KRVAVÁ SVATBA | Dramaturgie |
MOTÝL NA ANTÉNĚ | Dramaturgie |
CALIGULA | Úprava textu Dramaturgie |
HAMLET | Dramaturgie |
KOUZELNÁ NOC | Dramaturgie |
KRVAVÁ SVATBA | Dramaturgie |
MOTÝL NA ANTÉNĚ | Dramaturgie |
KRVAVÁ SVATBA | Dramaturgie |