Frýdecko-místecký rodák Jiří Habart (1992) patří k nejmladší generaci českých dirigentů. Je finalistou dirigentské soutěže Donatella Flick LSO Conducting Competition 2023 v Londýně a rovněž držitelem stipendia Bayreuther Festspiele 2014.
 
Svou hudební dráhu zahájil jako houslista ve dvanácti letech. Absolvoval ZUŠ Litomyšl a Konzervatoř P. J. Vejvanovského v Kroměříži (ve třídě Karla Janečka). Dirigování studoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Jakuba Kleckera, Tomáše Hanuse a sbormistrovství u prof. Blanky Juhaňákové. Zúčastnil se dirigentských kurzů pod vedením Tomáše Netopila, Kirka Trevora, Zsolta Nagye a Marka Stringera. Jiří Habart se rovněž věnoval hře na barokní housle u renomované virtuosky Lenky Torgersen, koncertní mistryně souboru Collegium Marianum.
 
Pravidelně spolupracuje především s Filharmonií Brno, Moravskou filharmonií Olomouc, zlínskou Filharmonií Bohuslava Martinů, Plzeňskou filharmonií, Jihočeskou filharmonií. Vystoupil také na koncertním cyklu HAMU „Ti nejlepší“ v sále Martinů v Praze roku 2016. S Komorní operou HF JAMU v Brně v Divadle na Orlí nastudoval opery Impresário v koncích Domenica Cimarosy, Orfeus a Eurydika Christopha Willibalda Glucka a jako asistent dirigenta Kouzelnou flétnu W. A. Mozarta.
 
V rámci Mezinárodního operního a hudebního festivalu Janáček Brno 2018 se představil společně s  Komorní operou HF JAMU v nastudování dvou soudobých oper Falstaff a Neznámá.
 
Od sezóny 2019/2020 je dirigentem operního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Doposud zde dirigoval balety Ludwiga Minkuse Don Quijote, Arturse Maskatse Nebezpečné známosti, Adolpha-Charlse Adama/Jorise Barcaroliho Korzár a opery Antonia Salieriho Škola žárlivých, Giuseppa Verdiho Nabucca, Jaroslava Křičky Bílý pán aneb Těžko se dnes duchům straší, Julese Masseneta Manon či Smetanovy Dvě vdovy. V aktuální sezóně se chystá na Smetanovu Prodanou nevěstu i Smetanova Dalibora, Čajkovského balet Louskáček a ve svém premiérovém hudebním nastudování připraví dvě barokní opery Tanec nevděčnic Claudia Monteverdiho a Dido a Aeneas Henryho Purcella.
 
V Národním divadle Brno se jako asistent dirigenta podílel na hudebním nastudování opery Antonína Dvořáka Čert a Káča. Na 13. ročníku mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha 2020 zastoupil v téže funkci Tomáše Netopila při nastudování Beethovenovy Deváté symfonie
 
Foto Vojtěch Kába
Za pravdivost a věcnou správnost informací uvedených v životopise zodpovídá umělec.
 

 

Inscenační tým - Sezóna:
BÍLÝ PÁN aneb TĚŽKO SE DNES DUCHŮM STRAŠÍ Dirigent
DALIBORDirigent
DIDO A AENEAS (Dido and Aeneas)Dirigent
Hudební nastudování
DON QUIJOTEDirigent
DVĚ VDOVYDirigent
LOUSKÁČEK – VÁNOČNÍ KOLEDADirigent
MANONDirigent
NABUCCODirigent
PRODANÁ NEVĚSTADirigent
TANEC NEVDĚČNIC (Il ballo delle ingrate)Dirigent
Hudební nastudování
BÍLÝ PÁN aneb TĚŽKO SE DNES DUCHŮM STRAŠÍ Dirigent
DON QUIJOTEDirigent
DVĚ VDOVYDirigent
KORZÁRHudební nastudování
Dirigent
MANONDirigent
NABUCCODirigent
NEBEZPEČNÉ ZNÁMOSTIHudební nastudování
Dirigent
NABUCCODirigent
DON QUIJOTEDirigent
NEBEZPEČNÉ ZNÁMOSTIHudební nastudování
Dirigent
ŠKOLA ŽÁRLIVÝCHDirigent
DON QUIJOTEDirigent
NEBEZPEČNÉ ZNÁMOSTIHudební nastudování
Dirigent
DON QUIJOTEDirigent