Narodil se v roce 1960 v Alžíru a následně vyrůstal ve francouzském Nice. Zde vystudoval i konzervatoř v oborech hra na klavír, hra na kontrabas a dirigování. Ve svých studiích pokračoval na prestižních školách Guildhall School of Music & Drama v Londýně a Juilliard School v New Yorku, kde studoval dirigování u Sixtena Ehrlinga a Jorgeho Mesterse.
Po studiích působil jako dirigent orchestru Juilliard Pre-college orchestra a Juilliardského operního centra. Koncertuje po celém světě a záběr jeho hudebních zkušeností zahrnuje kromě hudby symfonické a operní také hudbu baletní, muzikálovou či filmovou.  Působil jako stálý hostující dirigent Filharmonického orchestru Francouzského rozhlasu, se kterým realizoval řadu nahrávek. Opakovaně se představil jako dirigent festivalového orchestru slavného hudebního festivalu v coloradském Aspenu. Pro Kanadskou operní společnost (Toronto) nastudoval zásadní díla operního repertoáru. V letech 1991–2000 působil jako hudební ředitel Banffského uměleckého centra (Alberta).
V současnosti je čestným dirigentem Symfonického orchestru Santa Rosy v Kalifornii, v jehož čele stál 12 let jako hudební ředitel. V sezóně 2012/2013 získal první cenu Americké společnosti skladatelů, autorů a vydavatelů (ASCAP) za odvážnou dramaturgii. Na Sanfranciské konzervatoři nastudoval Offenbachova Orfea v podsvětí a Stravinského Život prostopášníka. Pro Operu v Nice nastudoval Straussova Netopýra (2014), Brittenovu operu Peter Grimes (2015) a pro Operu v Tours Verdiho Rigoletta (2017).
 
V centru interpretačního zájmu Bruna Ferrandise vždy stála soudobá hudba. Je spoluzakladatelem newyorského ansámblu pro soudobou hudbu Music Mobile. V roce 1997 získal za francouzskou premiéru opery Manfreda Gurlitta Wozzeck cenu Grand Prix de la Critique. V roce 2013 uvedl s Atlantským symfonickým orchestrem novou verzi filmové hudby k němému filmu Fritze Langa Metropolis zkomponovanou Martinem Matalonem.
Od roku 2017 se opakovaně vrací jako stálý hostující dirigent festivalů Ostravské dny a Dny nové opery Ostrava. Uvedl zde mimo jiné i českou premiéru opery Richarda Ayerse No. 50 (Zahrada) a za hudební nastudování světové premiéry opery Aloise Háby Přijď království Tvé obdržel dokonce cenu Divadelních novin za tvůrčí divadelní počin v kategorii Hudební divadlo za sezónu 2017/2018.
Blízce spolupracoval se soudobými skladateli, jako jsou George Tsontakis, Edmund Campion, Augusta Read-Thomas, Mohamed Fairouz v USA, Randolph Peters, Harry Sommers v Kanadě nebo Martin Matalon, Mauricio Kagel, Olga Neuwirth, Bernhard Lang, Michal Rataj, Petr Bakla, Klaus Lang v Evropě.
 
Jako hostující dirigent se mimo jiné představil s orchestrem Zemského divadla v Coburgu, Havajským symfonickým orchestrem, Buffalskou filharmonií, Orchestrem Marseillské opery, Charlottským symfonickým orchestrem (Severní Karolina) či Bogotským symfonickým orchestrem.
Spolupracoval též se širokým spektrem herců a filmových režisérů, jako jsou John Neville, Atom Egoyan, Colm Feore, Robert Lepage, François Girard, Stephen Wadsworth či choreografka Martha Clarke.
 
K jeho osobním zálibám patří lingvistika. Kromě své rodné francouzštiny mluví také anglicky, italsky, španělsky, německy, rusky i česky. Studoval též starou řečtinu a hebrejštinu a v současné době se věnuje etruštině.
 
Za pravdivost a věcnou správnost informací uvedených v životopise zodpovídá umělec.
Články z webu

Massenetova Manon v Ostravě byla správná volba
(9. 5. 2022)

Ostravská Manon je romantická i dravá, s francouzským espritem
(1. 5. 2022)

Ostravská Manon se řadí k zásadním divadelním počinům současnosti
(29. 4. 2022)

Inscenační tým - Sezóna:
MANONDirigent
MANONDirigent
NO.50 (The Garden/Zahrada)Dirigent
Přijď království TvéDirigent

Obsazení - Sezóna:
MANONDirigent
MANONDirigent