Števo Capko
Herec, choreograf, gagman, klaun a pedagog studoval v letech 1993–1997 u Ctibora Turby a Borise Hybnera na katedře nonverbálního a komediálního divadla HAMU. V té době se zúčastnil stáží ve Švýcarsku, Francii a workshopu amerického klauna Daniela Gulka.
V pražském Národním divadle účinkoval v inscenacích Mistr a Markétka, Hamlet, Revizor a Čarokraj. V roce 2002 založil clownské divadlo Sacra Circus, pro které píše hry a režíruje (Faustroll, Draceana, Mechanica, Cirkus Žardini, Brick Circk a Domptér).
Choreografickou tvorbu začal v roce 2003 spoluprací s Divadlem bratří Formanů a Národním divadlem na inscenaci opery Philipa Glasse Kráska a zvíře. V Národním divadle spolupracoval s režisérem Jiřím Nekvasilem na Janáčkových operách Výlety páně Broučkovy a Její pastorkyňa, scénickém provedení Verdiho Requiem, Smetanově Prodané nevěstě a Tajemství, Martinů Řeckých pašijích, Mozartově Donu Giovannim, Pucciniho La Fanciulla dell´ west a také na Massenetově Donu Quichottovi, uvedeném ve Státní opeře Praha.
V pražském Divadle Archa se podílel na inscenacích Archa – divadlo v pohybu a Marné tázání nebes v režii J. A. Pitínského. V Národním divadle Brno vytvořil choreografie k Janáčkovým Příhodám lišky Bystroušky, Martinů Juliettě, Rossiniho La Cenerentole, Pucciniho Turandot a La Dafné Tomáše Hanzlíka a Víta Zouhara. Ve Slovenském národním divadle spolupracoval na Pucciniho Manon Lescaut, Mozartově La Clemenza di Tito a činohrách Oresteia a Mnoho povyku pro nic. V ostravském NDM vytvořil choreografie k operám Cardillac, Armida a Anna Bolena.
V Městském divadle v Mladé Boleslavi režíroval Goldoniho Benátská dvojčata.
Na pražské HAMU vyučuje clownerii, grotesku a improvizace, na FAMU analýzu a stavbu gagu. Působí i jako externí pedagog moderní divadelní clownerie ve Flying Actor Studiu San Francisco.