Mezzosopranistka Monika Jägerová studovala zpěv soukromě u Pavly Zumrové. Zúčastnila se mistrovských kursů u Emmy Kirkby (Dartington International Summer School 2015), Chantal Santon Jeffery a Dedy Cristiny Colonny (Akademie Versailles 2018), Markéty Cukrové či Lorenza Charoye (Mezinárodní letní škola staré hudby Valtice 2015).
V roce 2016 zvítězila v Mezinárodní pěvecké soutěži Pražský pěvec, v roce 2017 obdržela čestné uznání na Mezinárodní pěvecké soutěži Iuventus Canti (Vráble, Slovensko) a probojovala se do finále Mezinárodní pěvecké soutěže Renaty Tebaldi v San Marinu. V roce 2019 získala 3. cenu v kategorii Píseň na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Studovala také housle na Konzervatoři Jana Deyla v Praze a hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy se zaměřením na hudbu 17. a 18. století. Je zastupována agenturou Nachtigall Artists.
Na českém operním jevišti debutovala v roce 2017 rolí Mrs. Quickly (G. Verdi Falstaff) ve Slezském divadle Opava, kde se poté představila jako Kohout (L. Janáček Příhody lišky Bystroušky) a Háta (B. Smetana Prodaná nevěsta). V sezóně 2018/2019 debutovala v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě v Pucciniho Triptychu rolemi Kněžny (Sestra Angelika) a Zity (Gianni Schicchi) a následně zosobnila Starou Slovenku (L. Janáček Osud), Kastelánku (J. Křička Bílý pán aneb Těžko se dnes duchům straší) nebo Barbaru / Sofiu Petrovnu (H. Krása Zásnuby ve snu). V roce 2022 debutovala v Národním divadle Brno v roli Bradamante v inscenaci Händelovy Alciny v režii Jiřího Heřmana a hudebním nastudování Václava Lukse. V Bergenské národní opeře se v roce 2021 představila jako Třetí žínka ve Dvořákově Rusalce v inscenaci španělské divadelní skupiny La Fura dels Baus. V divadle Teatro Verdi v Terstu se v roli Mrs. Baggot podílela na mezinárodním provedení Brittenovy opery Kominíček (2016).
Intenzivně se věnuje interpretaci staré hudby, pravidelně spolupracuje se soubory, jako jsou Collegium 1704, Czech Ensemble Baroque, Hof-musici a Ensemble Damian, v roce 2019 hostovala na festivalu Oude Muziek v Utrechtu se souborem Ensemble Tourbillon. V zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově vystoupila mj. jako Timante (J. A. Hasse Demofoonte, 2019), za jehož ztvárnění byla zařazena do širší nominace na Cenu Thalie 2020. Na Olomouckých barokních slavnostech se představila jako Gloria (A. Vivaldi La Gloria e Imeneo, 2018) a Giove (K. Ditters von Dittersdorf Il Tribunale di Giove, 2019). Pro letní stagionu ve švédské Vadsteně nastudovala roli Ascalaxe (G. P. Telemann Orfeo, 2019).

Články z webu

Operní panorama Heleny Havlíkové - Ostravské Zásnuby už nejen ve snu
(25. 2. 2022)

Opera Zásnuby ve snu už není Musica non grata
(20. 2. 2022)

S operou Zásnuby ve snu Hanse Krásy si ostravské divadlo poradilo se ctí
(18. 2. 2022)

Zásnuby ve snu aneb tragikomický rozehraná partie
(18. 2. 2022)

Obsazení - Sezóna:
BÍLÝ PÁN aneb TĚŽKO SE DNES DUCHŮM STRAŠÍ Kastelánka
ZÁSNUBY VE SNU (Verlobung im Traum)Barbara, poselkyně zpráv
Sofia Petrovna
BÍLÝ PÁN aneb TĚŽKO SE DNES DUCHŮM STRAŠÍ Kastelánka
PIKOVÁ DÁMAPavlína / Milovzor
OSUDStará Slovenka
OSUDStará Slovenka
TRIPTYCH Kněžna, její teta
Zita, zvaná "La Vecchia (Stará)", Buosova sestřenice