Igor Vejsada je český tanečník a choreograf. Po absolutoriu tanečního oddělení konzervatoře v rodném Brně studoval rok jako stážista na Baletní akademii Velkeho divadla v Moskvě (1975-1976). Dvacetiletou kariéru tanečníka (během níž se úspěšně účastnil domácích a mezinárodních soutěží)  zahájil v Národním divadle v Brně, kde nastudoval řadu sólových rolí (mj. Merkutio, Romeo a Julie, Podivuhodný mandarín, Pták Ohnivák, Šaman, Svěcení jara, Puk - Sen noci svatojanske, Šašek v Labutím jezeře a Popelce).
Později získal dvouleté angažmá v maďarském Györi Balletu pod vedením Béjartova žáka, choreografa Ivana Markó. Po návratu domů založil New Ballet Brno, kde se aktivně věnoval také současnému tanci, a v roce 1992 se stal členem izraelského tanečního souboru Kibbutz Dance Contemporary Company, kam je v současné době zván jako pedagog. V roce 1994 mu nabídl angažmá umělecký šéf baletního souboru Národního divadla v Mannheimu Philippe Talard. Hostoval v Evropě i zámoří, účastnil se festivalů v USA, Austrálii, Číně a Japonsku.
V roce 1995 absolvoval studium choreografie na bratislavské VŠMU a začal se intenzivně věnovat pedagogické a choreografické činnosti. Od roku 1996 byl šéfem baletního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde vytvořil desítky baletních inscenací (Coppélia, Bílé sny, The Beatles, The Doors, Dvořák – Requiem, Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků, Spor aneb Dotyky a spojení, Zázrak v tichu – s Philippem Talardem a Ericem Trottierem – ad.). Působí také jako lektor na Janáčkově akademii múzických umění v Brně.
Spolupracuje take s operním souborem NDM (mj. Oberon, Němá z Portici, Dvě vdovy, Kníže Igor, Rigoletto, Divadlo za bránou, Jeji pastorkyňa, Manon Lescaut, La rondine, Život prostopášníka, La Wally ad.); spolupracoval a spolupracuje i s činoherním (Moliére, Amadeus) a operetním souborem NDM (Kat a blázen, Zvoník u Matky Boží). Věnuje se teoreticko-vzdělávací činnosti v oboru současného tance a je zván do odborných porot mezinárodních tanečních soutěží a festivalů. Je členem mezinárodní poroty prestižního udílení cen Balet Dance Forum Monaco, které uděluje ceny za nelepší taneční výkony, dále nejlepším tanečním souborům, nejlepším choreografům a za dlouhodobou činost v oboru tanec. Významná je jeho pedagogická a choreografická spolupráce s vozíčkáři – klienty Múzické školy v Ostravě-Mariánských Horách.
V současné době (od roku 2014) je baletním mistrem a choreografem baletního souboru Národního divadla moravskoslezského.
Rozhovor s Igorem Vejsadou na ČT Art (stopáž 16:55) – 16. 9. 2014
Rozhovor s Igorem Vejsadou pro ostravan.cz – 9. 10. 2014
 
Články z webu
                    ZPRAVODAJ (04/2006)
(1. 4. 2006)
                        
                    ZPRAVODAJ (09/2003)
(1. 9. 2003)
                        
                    ZPRAVODAJ (02/2003)
(1. 2. 2003)
                        
                    ZPRAVODAJ (12/2002)
(1. 12. 2002)
                        
                    ZPRAVODAJ (09/2002)
(1. 9. 2002)
                        
                    ZPRAVODAJ (02/2001)
(1. 2. 2001)
                        
                    ZPRAVODAJ (11/2000)
(1. 11. 2000)
                        
                    ZPRAVODAJ (10/1998)
(1. 10. 1998)
                        
                    ZPRAVODAJ (03/1996)
(1. 3. 1996)
                        
                    ZPRAVODAJ (10/1982)
(1. 10. 1982)
                        
                    ZPRAVODAJ (01/1981)
(1. 10. 1981)
                        
                    ZPRAVODAJ (05/1980)
(1. 5. 1980)
                        
Inscenační tým - Sezóna:
| BALET GALA | Choreografie | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| HAMLET | Pohybová spolupráce | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| ANDREA CHÉNIER | Pohybová spolupráce | 
| HAMLET | Pohybová spolupráce | 
| CHAPLIN | Repetitor | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| ANDREA CHÉNIER | Pohybová spolupráce | 
| BAROCCO & CARMINA BURANA | Asistent choreografie | 
| ČERTOVA STĚNA | Pohybová spolupráce | 
| DOKTOR FAUSTUS | Pohybová spolupráce | 
| HAMLET | Pohybová spolupráce | 
| CHAPLIN | Repetitor | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| OHNIVÝ ANDĚL | Pohybová spolupráce | 
| ANDREA CHÉNIER | Pohybová spolupráce | 
| BAROCCO & CARMINA BURANA | Asistent choreografie | 
| ČERTOVA STĚNA | Pohybová spolupráce | 
| DOKTOR FAUSTUS | Pohybová spolupráce | 
| ERNANI | Pohybová spolupráce | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| NÁVRATY DOMŮ | Asistent choreografie | 
| OHNIVÝ ANDĚL | Pohybová spolupráce | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| ČERTOVA STĚNA | Pohybová spolupráce | 
| ERNANI | Pohybová spolupráce | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LA WALLY | Pohybová spolupráce | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| NÁVRATY DOMŮ | Asistent choreografie | 
| POSLEDNÍ SAMURAJ | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LA WALLY | Pohybová spolupráce | 
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie  | 
| POSLEDNÍ SAMURAJ | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| ZÁZRAK V TICHU | Choreografie | 
| AMADEUS | Choreografie | 
| CARMEN | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| ZÁZRAK V TICHU | Choreografie | 
| ŽIVOT PROSTOPÁŠNÍKA | Pohybová spolupráce | 
| AMADEUS | Choreografie | 
| CARMEN | Choreografie | 
| FALSTAFF | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| WERTHER | Pohybová spolupráce | 
| ZÁZRAK V TICHU | Choreografie | 
| ZVONÍK U MATKY BOŽÍ | Choreografie | 
| AMADEUS | Choreografie | 
| CARMEN | Choreografie | 
| COSI FAN TUTTE | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| LA RONDINE (VLAŠTOVKA) | Choreografie | 
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| RUSALKA | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Choreografie | 
| VITA | Choreografie | 
| ZVONÍK U MATKY BOŽÍ | Choreografie | 
| COSI FAN TUTTE | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| LA RONDINE (VLAŠTOVKA) | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| PAGLIACCI / KOMEDIANTI | Choreografie | 
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| RUSALKA | Choreografie | 
| ŘECKÉ PAŠIJE | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Choreografie | 
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Pohybová spolupráce | 
| COSI FAN TUTTE | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| KAT A BLÁZEN | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie | 
| PAGLIACCI / KOMEDIANTI | Choreografie | 
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| RUSALKA | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Pohybová spolupráce | 
| COSI FAN TUTTE | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| FALSTAFF | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| KAT A BLÁZEN | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| L´ELISIR D´AMORE (Nápoj lásky) | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie | 
| MANON LESCAUT | Choreografie | 
| MOLIÉRE | Pohybová spolupráce | 
| NEPOHODLNÝ INDIÁN | Choreografie | 
| NGOA-É II | Choreografie | 
| OPERA Z POUTI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| RUSALKA | Choreografie | 
| ŘECKÉ PAŠIJE | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| AITNA/ETNA | Choreografie | 
| CAMELOT | Choreografie | 
| COSI FAN TUTTE | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| FALSTAFF | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| KAT A BLÁZEN | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| L´ELISIR D´AMORE (Nápoj lásky) | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie | 
| MACBETH | Choreografie | 
| MADAMA BUTTERFLY | Choreografie | 
| OLYMPIÁDA / L´OLIMPIADE | Choreografie | 
| PAGANINI | Choreografie | 
| REQUIEM | Režie Choreografie Libreto  | 
| RIGOLETTO | Choreografie | 
| RUSALKA | Choreografie | 
| ŘECKÉ PAŠIJE | Choreografie | 
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie | 
| AITNA/ETNA | Choreografie | 
| CAMELOT | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| L´ELISIR D´AMORE (Nápoj lásky) | Choreografie | 
| LA TRAVIATA | Choreografie | 
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie | 
| MACBETH | Choreografie | 
| MADAMA BUTTERFLY | Choreografie | 
| OLYMPIÁDA / L´OLIMPIADE | Choreografie | 
| OPERA Z POUTI | Choreografie | 
| REQUIEM | Režie Choreografie Libreto  | 
| RIGOLETTO | Choreografie | 
| SNĚGUROČKA | Choreografie | 
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce | 
| VTÁČNIK/PTÁČNÍK | Choreografie | 
| CAMELOT | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie | 
| MADAMA BUTTERFLY | Choreografie | 
| OPERA Z POUTI | Choreografie | 
| RIGOLETTO | Choreografie | 
| SNĚGUROČKA | Choreografie | 
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce | 
| A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA (MODROVOUSŮV HRAD) | Choreografie | 
| AIDA | Choreografie | 
| CAVALLERIA RUSTICANA (SEDLÁK KAVALÍR) | Choreografie | 
| COPPÉLIA | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| DVĚ VDOVY | Choreografie | 
| ERINDO | Choreografie | 
| EVA /TIME OF DANCE 3/ | Choreografie Libreto  | 
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie | 
| KÁŤA KABANOVÁ | Pohybová spolupráce | 
| MUZIKÁLOVÝ KONCERT | Choreografie | 
| RIGOLETTO | Choreografie | 
| TURANDOT | Choreografie | 
| VOJNA | Choreografie | 
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce | 
| ZÁMEČNÍK | Choreografie | 
| ZORBA | Choreografie | 
| ŽIDOVKA | Choreografie | 
| A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA (MODROVOUSŮV HRAD) | Choreografie | 
| AIDA | Choreografie | 
| CAVALLERIA RUSTICANA (SEDLÁK KAVALÍR) | Choreografie | 
| COPPÉLIA | Choreografie | 
| ČERT A KÁČA | Choreografie | 
| DVĚ VDOVY | Choreografie | 
| ERINDO | Choreografie | 
| EVA /TIME OF DANCE 3/ | Choreografie Libreto  | 
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie | 
| KÁŤA KABANOVÁ | Pohybová spolupráce | 
| MUZIKÁLOVÝ KONCERT | Choreografie | 
| RIGOLETTO | Choreografie | 
| TURANDOT | Choreografie | 
| VOJNA | Choreografie | 
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce | 
| ZÁMEČNÍK | Choreografie | 
| ZORBA | Choreografie | 
| ŽIDOVKA | Choreografie | 
| AIDA | Choreografie | 
| COPPÉLIA | Choreografie | 
| DVĚ VDOVY | Choreografie | 
| ERINDO | Choreografie | 
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie | 
| KÁŤA KABANOVÁ | Pohybová spolupráce | 
| KNÍŽE IGOR | Choreografie | 
| NĚMÁ Z PORTICI | Choreografie | 
| NEVINNÝ JE VRAH | Pohybová spolupráce | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| THE DOORS | Choreografie | 
| TURANDOT | Choreografie | 
| VOJNA | Choreografie | 
| ZLATÉ ROUNO | Choreografie | 
| AIDA | Choreografie | 
| DIVADLO ZA BRANOU | Choreografie | 
| DVOŘÁKSTORY (ČÁST PRVNÍ) | Choreografie Libreto  | 
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie | 
| KÁVOVÁ KANTÁTA | Choreografie | 
| NĚMÁ Z PORTICI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| SLUŽKA PANÍ | Choreografie | 
| THE DOORS | Choreografie | 
| TURANDOT | Choreografie | 
| ZLATÉ ROUNO | Choreografie | 
| AIDA | Choreografie | 
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie | 
| BASTIEN A BASTIENKA | Pohybová spolupráce | 
| DIVADLO ZA BRANOU | Choreografie | 
| KÁVOVÁ KANTÁTA | Choreografie | 
| OGAŘI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| TIME OF DANCE - BÍLÉ SNY | Choreografie Scéna Libreto Režie  | 
| XERXES | Pohybová spolupráce | 
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie | 
| GISELLE | Asistent choreografie | 
| MOZART A SALIERI | Choreografie | 
| OBERON | Choreografie | 
| OGAŘI | Choreografie | 
| ROMEO A JULIE | Choreografie | 
| XERXES | Pohybová spolupráce | 
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie | 
| BALETNÍ KONCERT (I. část) | Choreografie Režie  | 
| BLUDNÝ HOLANĎAN | Choreografie | 
| BROUČCI | Choreografie | 
| CIT (SÉNSUS) | Choreografie Libreto Režie  | 
| GISELLE | Asistent choreografie | 
| TANCE RUDOLFA II. | Choreografie | 
| THE BEATLES | Režie Choreografie Libreto  | 
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie | 
| BROUČCI | Choreografie | 
| DIMITRIJ | Choreografie | 
| GISELLE | Asistent choreografie | 
| KOMIK | Choreografie | 
| NOC V BENÁTKÁCH | Choreografie | 
| THE BEATLES | Režie Choreografie Libreto  | 
| BROUČCI | Choreografie | 
| NOC V BENÁTKÁCH | Choreografie | 
Obsazení - Sezóna:
| LA SYLPHIDE | Madge | 
| LA SYLPHIDE | Madge | 
| LA SYLPHIDE | Madge | 
| DÁMA S KAMÉLIEMI | George Duval, Armandův otec | 
| LABUTÍ JEZERO | Rothbart, baletní mistr | 
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse | 
| DÁMA S KAMÉLIEMI | George Duval, Armandův otec | 
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse | 
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse | 
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy | 
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea | 
| FAUST / FAUST A MARKÉTKA | Smrt | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok Bůh Osiris  | 
| LABUTÍ JEZERO | Učitel | 
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Mnich | 
| ROMEO A JULIE | Montek | 
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Zlatohlav | 
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse | 
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy | 
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea | 
| FAUST / FAUST A MARKÉTKA | Smrt | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok Bůh Osiris  | 
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Mnich | 
| ROMEO A JULIE | Montek | 
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Zlatohlav | 
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse | 
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Valentin, lokaj | 
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy | 
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok | 
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Mnich | 
| ROMEO A JULIE | Montek | 
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Valentin, lokaj | 
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy | 
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok | 
| NGOA-É II | Sup | 
| PURIM aneb Volba osudu | Mordechaj | 
| AITNA/ETNA | Taneční sólo | 
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok | 
| MADAMA BUTTERFLY | Květ libé vůně | 
| NGOA-É I | Sup | 
| REQUIEM | Účinkují | 
| AITNA/ETNA | Taneční sólo | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok | 
| MADAMA BUTTERFLY | Květ libé vůně | 
| OPERA Z POUTI | Hadí muž | 
| REQUIEM | Účinkují | 
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok | 
| MADAMA BUTTERFLY | Květ libé vůně | 
| OPERA Z POUTI | Hadí muž | 
| CAVALLERIA RUSTICANA (SEDLÁK KAVALÍR) | Ježíš | 
| GIOVANNA D´ARCO | Ježíš | 
| MUZIKÁLOVÝ KONCERT | Američan v Paříži - Taneční sólo Balet  | 
| TURANDOT | Perský princ Pomocník kata  | 
| VOJNA | 
| ERINDO | Balet | 
| GIOVANNA D´ARCO | Ježíš | 
| KNÍŽE IGOR | Balet sóla | 
| LOUSKÁČEK | Španělský tanec | 
| THE DOORS | Mrtvý Indián Andy Warhol  | 
| TURANDOT | Perský princ Pomocník kata  | 
| VOJNA | 
| GIOVANNA D´ARCO | Ježíš | 
| KÁVOVÁ KANTÁTA | Ona a on | 
| POLE ORNÁ, VÁLEČNÁ A ZORNÁ | Čert | 
| TURANDOT | Perský princ Pomocník kata  | 
| MOZART A SALIERI | Taneční sóla (mj. posluchači tanečního oddělení Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a Hereckého studia Mileny Asmanové) | 
| OBERON | Babekan | 
| PIEROT | Jan Kašpar | 
| PIEROT | Jan Kašpar | 
| LABUTÍ JEZERO | Šašek | 
| MLADÝ BALET I | Ludwig Minkus: Paquita - variace Igor Stravinskij - Isao Tomita: Pták Ohnivák - tanec Kaščeje Boris Asafjev: Plameny Paříže - pas de deux  | 
| MLADÝ BALET II | Petr Iljič Čajkovskij: Labutí jezero - variace Ludwig Minkus: Paquita - variace Grażyna Bacewicz - Probuzení  | 
| LABUTÍ JEZERO | Šašek | 
| MLADÝ BALET I | Ludwig Minkus: Paquita - variace Edvard Helsted: Slavnost květů v Genzanu - pas de deux Igor Stravinskij - Isao Tomita: Pták Ohnivák - tanec Kaščeje  | 
| LABUTÍ JEZERO | Šašek | 
Fotografie - Sezóna:
*, Igor Vejsada, Marek Holý, Vladimír Polák, Jan Fišar, František Strnad, Petr Sýkora, David Viktora
Foto: Josef Hradil
Vojtěch Kupka (Giacomo), Tatiana Teslia (Giovanna), Igor Vejsada (Ježíš), Gianluca Zampieri (Carlo VII.), Marek Holý (Rozsévač)
Foto: Josef Hradil
* - na žádost umělce jméno neuvádíme
    							
    							
    							
    							
    							
    							
    							
    							
    							
    							









