Igor Vejsada je český tanečník a choreograf. Po absolutoriu tanečního oddělení konzervatoře v rodném Brně studoval rok jako stážista na Baletní akademii Velkeho divadla v Moskvě (1975-1976). Dvacetiletou kariéru tanečníka (během níž se úspěšně účastnil domácích a mezinárodních soutěží) zahájil v Národním divadle v Brně, kde nastudoval řadu sólových rolí (mj. Merkutio, Romeo a Julie, Podivuhodný mandarín, Pták Ohnivák, Šaman, Svěcení jara, Puk - Sen noci svatojanske, Šašek v Labutím jezeře a Popelce).
Později získal dvouleté angažmá v maďarském Györi Balletu pod vedením Béjartova žáka, choreografa Ivana Markó. Po návratu domů založil New Ballet Brno, kde se aktivně věnoval také současnému tanci, a v roce 1992 se stal členem izraelského tanečního souboru Kibbutz Dance Contemporary Company, kam je v současné době zván jako pedagog. V roce 1994 mu nabídl angažmá umělecký šéf baletního souboru Národního divadla v Mannheimu Philippe Talard. Hostoval v Evropě i zámoří, účastnil se festivalů v USA, Austrálii, Číně a Japonsku.
V roce 1995 absolvoval studium choreografie na bratislavské VŠMU a začal se intenzivně věnovat pedagogické a choreografické činnosti. Od roku 1996 byl šéfem baletního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde vytvořil desítky baletních inscenací (Coppélia, Bílé sny, The Beatles, The Doors, Dvořák – Requiem, Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků, Spor aneb Dotyky a spojení, Zázrak v tichu – s Philippem Talardem a Ericem Trottierem – ad.). Působí také jako lektor na Janáčkově akademii múzických umění v Brně.
Spolupracuje take s operním souborem NDM (mj. Oberon, Němá z Portici, Dvě vdovy, Kníže Igor, Rigoletto, Divadlo za bránou, Jeji pastorkyňa, Manon Lescaut, La rondine, Život prostopášníka, La Wally ad.); spolupracoval a spolupracuje i s činoherním (Moliére, Amadeus) a operetním souborem NDM (Kat a blázen, Zvoník u Matky Boží). Věnuje se teoreticko-vzdělávací činnosti v oboru současného tance a je zván do odborných porot mezinárodních tanečních soutěží a festivalů. Je členem mezinárodní poroty prestižního udílení cen Balet Dance Forum Monaco, které uděluje ceny za nelepší taneční výkony, dále nejlepším tanečním souborům, nejlepším choreografům a za dlouhodobou činost v oboru tanec. Významná je jeho pedagogická a choreografická spolupráce s vozíčkáři – klienty Múzické školy v Ostravě-Mariánských Horách.
V současné době (od roku 2014) je baletním mistrem a choreografem baletního souboru Národního divadla moravskoslezského.
Rozhovor s Igorem Vejsadou na ČT Art (stopáž 16:55) – 16. 9. 2014
Rozhovor s Igorem Vejsadou pro ostravan.cz – 9. 10. 2014
Články z webu
ZPRAVODAJ (04/2006)
(1. 4. 2006)
ZPRAVODAJ (09/2003)
(1. 9. 2003)
ZPRAVODAJ (02/2003)
(1. 2. 2003)
ZPRAVODAJ (12/2002)
(1. 12. 2002)
ZPRAVODAJ (09/2002)
(1. 9. 2002)
ZPRAVODAJ (02/2001)
(1. 2. 2001)
ZPRAVODAJ (11/2000)
(1. 11. 2000)
ZPRAVODAJ (10/1998)
(1. 10. 1998)
ZPRAVODAJ (03/1996)
(1. 3. 1996)
ZPRAVODAJ (10/1982)
(1. 10. 1982)
ZPRAVODAJ (01/1981)
(1. 10. 1981)
ZPRAVODAJ (05/1980)
(1. 5. 1980)
Inscenační tým - Sezóna:
| BALET GALA | Choreografie |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| HAMLET | Pohybová spolupráce |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| ANDREA CHÉNIER | Pohybová spolupráce |
| HAMLET | Pohybová spolupráce |
| CHAPLIN | Repetitor |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| ANDREA CHÉNIER | Pohybová spolupráce |
| BAROCCO & CARMINA BURANA | Asistent choreografie |
| ČERTOVA STĚNA | Pohybová spolupráce |
| DOKTOR FAUSTUS | Pohybová spolupráce |
| HAMLET | Pohybová spolupráce |
| CHAPLIN | Repetitor |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| OHNIVÝ ANDĚL | Pohybová spolupráce |
| ANDREA CHÉNIER | Pohybová spolupráce |
| BAROCCO & CARMINA BURANA | Asistent choreografie |
| ČERTOVA STĚNA | Pohybová spolupráce |
| DOKTOR FAUSTUS | Pohybová spolupráce |
| ERNANI | Pohybová spolupráce |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| NÁVRATY DOMŮ | Asistent choreografie |
| OHNIVÝ ANDĚL | Pohybová spolupráce |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| ČERTOVA STĚNA | Pohybová spolupráce |
| ERNANI | Pohybová spolupráce |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LA WALLY | Pohybová spolupráce |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| NÁVRATY DOMŮ | Asistent choreografie |
| POSLEDNÍ SAMURAJ | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LA WALLY | Pohybová spolupráce |
| LABUTÍ JEZERO | Choreografie Režie |
| POSLEDNÍ SAMURAJ | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| ZÁZRAK V TICHU | Choreografie |
| AMADEUS | Choreografie |
| CARMEN | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| ZÁZRAK V TICHU | Choreografie |
| ŽIVOT PROSTOPÁŠNÍKA | Pohybová spolupráce |
| AMADEUS | Choreografie |
| CARMEN | Choreografie |
| FALSTAFF | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| WERTHER | Pohybová spolupráce |
| ZÁZRAK V TICHU | Choreografie |
| ZVONÍK U MATKY BOŽÍ | Choreografie |
| AMADEUS | Choreografie |
| CARMEN | Choreografie |
| COSI FAN TUTTE | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| LA RONDINE (VLAŠTOVKA) | Choreografie |
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| RUSALKA | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Choreografie |
| VITA | Choreografie |
| ZVONÍK U MATKY BOŽÍ | Choreografie |
| COSI FAN TUTTE | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| LA RONDINE (VLAŠTOVKA) | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| PAGLIACCI / KOMEDIANTI | Choreografie |
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| RUSALKA | Choreografie |
| ŘECKÉ PAŠIJE | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Choreografie |
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Pohybová spolupráce |
| COSI FAN TUTTE | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| KAT A BLÁZEN | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie |
| PAGLIACCI / KOMEDIANTI | Choreografie |
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| RUSALKA | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Pohybová spolupráce |
| COSI FAN TUTTE | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| FALSTAFF | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| KAT A BLÁZEN | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| L´ELISIR D´AMORE (Nápoj lásky) | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie |
| MANON LESCAUT | Choreografie |
| MOLIÉRE | Pohybová spolupráce |
| NEPOHODLNÝ INDIÁN | Choreografie |
| NGOA-É II | Choreografie |
| OPERA Z POUTI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| RUSALKA | Choreografie |
| ŘECKÉ PAŠIJE | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| AITNA/ETNA | Choreografie |
| CAMELOT | Choreografie |
| COSI FAN TUTTE | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| FALSTAFF | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| KAT A BLÁZEN | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| L´ELISIR D´AMORE (Nápoj lásky) | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie |
| MACBETH | Choreografie |
| MADAMA BUTTERFLY | Choreografie |
| OLYMPIÁDA / L´OLIMPIADE | Choreografie |
| PAGANINI | Choreografie |
| REQUIEM | Režie Choreografie Libreto |
| RIGOLETTO | Choreografie |
| RUSALKA | Choreografie |
| ŘECKÉ PAŠIJE | Choreografie |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ | Choreografie |
| AITNA/ETNA | Choreografie |
| CAMELOT | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| L´ELISIR D´AMORE (Nápoj lásky) | Choreografie |
| LA TRAVIATA | Choreografie |
| LIMONÁDOVÝ JOE | Choreografie |
| MACBETH | Choreografie |
| MADAMA BUTTERFLY | Choreografie |
| OLYMPIÁDA / L´OLIMPIADE | Choreografie |
| OPERA Z POUTI | Choreografie |
| REQUIEM | Režie Choreografie Libreto |
| RIGOLETTO | Choreografie |
| SNĚGUROČKA | Choreografie |
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce |
| VTÁČNIK/PTÁČNÍK | Choreografie |
| CAMELOT | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| JEJÍ PASTORKYŇA | Choreografie |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Choreografie |
| MADAMA BUTTERFLY | Choreografie |
| OPERA Z POUTI | Choreografie |
| RIGOLETTO | Choreografie |
| SNĚGUROČKA | Choreografie |
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce |
| A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA (MODROVOUSŮV HRAD) | Choreografie |
| AIDA | Choreografie |
| CAVALLERIA RUSTICANA (SEDLÁK KAVALÍR) | Choreografie |
| COPPÉLIA | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| DVĚ VDOVY | Choreografie |
| ERINDO | Choreografie |
| EVA /TIME OF DANCE 3/ | Choreografie Libreto |
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie |
| KÁŤA KABANOVÁ | Pohybová spolupráce |
| MUZIKÁLOVÝ KONCERT | Choreografie |
| RIGOLETTO | Choreografie |
| TURANDOT | Choreografie |
| VOJNA | Choreografie |
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce |
| ZÁMEČNÍK | Choreografie |
| ZORBA | Choreografie |
| ŽIDOVKA | Choreografie |
| A KÉKSZAKÁLLÚ HERCEG VÁRA (MODROVOUSŮV HRAD) | Choreografie |
| AIDA | Choreografie |
| CAVALLERIA RUSTICANA (SEDLÁK KAVALÍR) | Choreografie |
| COPPÉLIA | Choreografie |
| ČERT A KÁČA | Choreografie |
| DVĚ VDOVY | Choreografie |
| ERINDO | Choreografie |
| EVA /TIME OF DANCE 3/ | Choreografie Libreto |
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie |
| KÁŤA KABANOVÁ | Pohybová spolupráce |
| MUZIKÁLOVÝ KONCERT | Choreografie |
| RIGOLETTO | Choreografie |
| TURANDOT | Choreografie |
| VOJNA | Choreografie |
| VRÁTILA SE JEDNOU V NOCI | Pohybová spolupráce |
| ZÁMEČNÍK | Choreografie |
| ZORBA | Choreografie |
| ŽIDOVKA | Choreografie |
| AIDA | Choreografie |
| COPPÉLIA | Choreografie |
| DVĚ VDOVY | Choreografie |
| ERINDO | Choreografie |
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie |
| KÁŤA KABANOVÁ | Pohybová spolupráce |
| KNÍŽE IGOR | Choreografie |
| NĚMÁ Z PORTICI | Choreografie |
| NEVINNÝ JE VRAH | Pohybová spolupráce |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| THE DOORS | Choreografie |
| TURANDOT | Choreografie |
| VOJNA | Choreografie |
| ZLATÉ ROUNO | Choreografie |
| AIDA | Choreografie |
| DIVADLO ZA BRANOU | Choreografie |
| DVOŘÁKSTORY (ČÁST PRVNÍ) | Choreografie Libreto |
| GIOVANNA D´ARCO | Choreografie |
| KÁVOVÁ KANTÁTA | Choreografie |
| NĚMÁ Z PORTICI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| SLUŽKA PANÍ | Choreografie |
| THE DOORS | Choreografie |
| TURANDOT | Choreografie |
| ZLATÉ ROUNO | Choreografie |
| AIDA | Choreografie |
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie |
| BASTIEN A BASTIENKA | Pohybová spolupráce |
| DIVADLO ZA BRANOU | Choreografie |
| KÁVOVÁ KANTÁTA | Choreografie |
| OGAŘI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| TIME OF DANCE - BÍLÉ SNY | Choreografie Scéna Libreto Režie |
| XERXES | Pohybová spolupráce |
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie |
| GISELLE | Asistent choreografie |
| MOZART A SALIERI | Choreografie |
| OBERON | Choreografie |
| OGAŘI | Choreografie |
| ROMEO A JULIE | Choreografie |
| XERXES | Pohybová spolupráce |
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie |
| BALETNÍ KONCERT (I. část) | Choreografie Režie |
| BLUDNÝ HOLANĎAN | Choreografie |
| BROUČCI | Choreografie |
| CIT (SÉNSUS) | Choreografie Libreto Režie |
| GISELLE | Asistent choreografie |
| TANCE RUDOLFA II. | Choreografie |
| THE BEATLES | Režie Choreografie Libreto |
| BALADA PRO BANDITU | Choreografie |
| BROUČCI | Choreografie |
| DIMITRIJ | Choreografie |
| GISELLE | Asistent choreografie |
| KOMIK | Choreografie |
| NOC V BENÁTKÁCH | Choreografie |
| THE BEATLES | Režie Choreografie Libreto |
| BROUČCI | Choreografie |
| NOC V BENÁTKÁCH | Choreografie |
Obsazení - Sezóna:
| LA SYLPHIDE | Madge |
| LA SYLPHIDE | Madge |
| LA SYLPHIDE | Madge |
| DÁMA S KAMÉLIEMI | George Duval, Armandův otec |
| LABUTÍ JEZERO | Rothbart, baletní mistr |
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse |
| DÁMA S KAMÉLIEMI | George Duval, Armandův otec |
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse |
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse |
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy |
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea |
| FAUST / FAUST A MARKÉTKA | Smrt |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok Bůh Osiris |
| LABUTÍ JEZERO | Učitel |
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Mnich |
| ROMEO A JULIE | Montek |
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Zlatohlav |
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse |
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy |
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea |
| FAUST / FAUST A MARKÉTKA | Smrt |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok Bůh Osiris |
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Mnich |
| ROMEO A JULIE | Montek |
| SPOR aneb DOTYKY A SPOJENÍ | Zlatohlav |
| ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA | Carabosse |
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Valentin, lokaj |
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy |
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok |
| POTRESTANÝ PROSTOPÁŠNÍK aneb DON GIOVANNI | Mnich |
| ROMEO A JULIE | Montek |
| YVONNA, PRINCEZNA BURGUNDÁNSKÁ | Valentin, lokaj |
| CABARET | Opice, Starý rok, Boy |
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok |
| NGOA-É II | Sup |
| PURIM aneb Volba osudu | Mordechaj |
| AITNA/ETNA | Taneční sólo |
| COSI FAN TUTTE | Zaměstnanci muzea |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok |
| MADAMA BUTTERFLY | Květ libé vůně |
| NGOA-É I | Sup |
| REQUIEM | Účinkují |
| AITNA/ETNA | Taneční sólo |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok |
| MADAMA BUTTERFLY | Květ libé vůně |
| OPERA Z POUTI | Hadí muž |
| REQUIEM | Účinkují |
| KOUZELNÁ FLÉTNA | Třetí otrok |
| MADAMA BUTTERFLY | Květ libé vůně |
| OPERA Z POUTI | Hadí muž |
| CAVALLERIA RUSTICANA (SEDLÁK KAVALÍR) | Ježíš |
| GIOVANNA D´ARCO | Ježíš |
| MUZIKÁLOVÝ KONCERT | Američan v Paříži - Taneční sólo Balet |
| TURANDOT | Perský princ Pomocník kata |
| VOJNA |
| ERINDO | Balet |
| GIOVANNA D´ARCO | Ježíš |
| KNÍŽE IGOR | Balet sóla |
| LOUSKÁČEK | Španělský tanec |
| THE DOORS | Mrtvý Indián Andy Warhol |
| TURANDOT | Perský princ Pomocník kata |
| VOJNA |
| GIOVANNA D´ARCO | Ježíš |
| KÁVOVÁ KANTÁTA | Ona a on |
| POLE ORNÁ, VÁLEČNÁ A ZORNÁ | Čert |
| TURANDOT | Perský princ Pomocník kata |
| MOZART A SALIERI | Taneční sóla (mj. posluchači tanečního oddělení Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a Hereckého studia Mileny Asmanové) |
| OBERON | Babekan |
| PIEROT | Jan Kašpar |
| PIEROT | Jan Kašpar |
| LABUTÍ JEZERO | Šašek |
| MLADÝ BALET I | Ludwig Minkus: Paquita - variace Igor Stravinskij - Isao Tomita: Pták Ohnivák - tanec Kaščeje Boris Asafjev: Plameny Paříže - pas de deux |
| MLADÝ BALET II | Petr Iljič Čajkovskij: Labutí jezero - variace Ludwig Minkus: Paquita - variace Grażyna Bacewicz - Probuzení |
| LABUTÍ JEZERO | Šašek |
| MLADÝ BALET I | Ludwig Minkus: Paquita - variace Edvard Helsted: Slavnost květů v Genzanu - pas de deux Igor Stravinskij - Isao Tomita: Pták Ohnivák - tanec Kaščeje |
| LABUTÍ JEZERO | Šašek |
Fotografie - Sezóna:
*, Igor Vejsada, Marek Holý, Vladimír Polák, Jan Fišar, František Strnad, Petr Sýkora, David Viktora
Foto: Josef Hradil
Vojtěch Kupka (Giacomo), Tatiana Teslia (Giovanna), Igor Vejsada (Ježíš), Gianluca Zampieri (Carlo VII.), Marek Holý (Rozsévač)
Foto: Josef Hradil
* - na žádost umělce jméno neuvádíme










