
„
Tom Johnson v partituře
ČTYŘNOTOVÉ OPERY vymezil jen základní půdorys inscenačního řešení a charakterů. Záleží tak hodně na inscenátorech a interpretech, nakolik využijí a rozvinou její komický potenciál.
(...) Pod záměrně barnumským nápisem ‚GRAN TEATRO DODICI – VELKÉ DIVADLO DVANÁCT‘ nad malým jevištěm
Juraj Čiernik dodal asociace Johnsonových ‚hudebních čísel‘ se slavnými operami.
(...) Inscenací se prolínají další špílce, až příliš různorodé: dámy vyndávají ladičky z podvazku nebo záňadří, aby se Sopranistka dostala do zákulisí, musí zvednout ‚neskladné‘ obruče pod sukní, Tenorista upíjí vincentku pro vylepšení hlasu, Sopranistka s Tenoristou hrají pingpongový duet s červeným nosem ‚Cania‘, Basista prošvihne výstup a před vstupem na scénu ani nestihne odložit pivní půllitr.
(...) Čtyřnotová opera je nejen
prvním operním titulem v novém prostoru Divadla „12“, ale také prvním počinem nově vzniklé Operní akademie Ostrava jako bonusu studijního programu FU OU. Nad rámec inscenací vlastního Operního studia Fakulty umění
(...) se studentům otevírá praxe přímo v profesionálním divadle a příležitost vystupovat v inscenaci po boku zkušených kolegů. Pro příští sezónu je takto plánovaná
Salieriho opera Škola žárlivých.“