OHLAS NA MAŠKARNÍ PLES – POSLEDNÍ PREMIÉRU ROKU
OPERA / 13.12.2019
„Premiérové obsazení provázely vynikající dramatické výkony. S radostí musím přiznat, že jsem na divadle dlouho nezažil tak ucelený, kompaktní a po všech stránkách vycizelovaný výsledek.“ Ostravan.cz
 
„V roli Riccarda nezklamal Luciano Mastro, jehož belcantový tenor je k podobné roli už geneticky předurčen. Mastro zachoval krásu Verdiho kantilény ve všech detailech, jeho hlas upoutal přímočarostí a přirozeností. Také Mastrův srbský protějšek, barytonista Dragutin Matić, představil v roli Renata psychologicky zajímavou postavu, která zaujala na pohled sice úsporným, ale výmluvným gestem a přesným výrazem slova. (...) Amelie polské sopranistky Anny Wilczyńske se pro mne osobně stala největším objevem premiéry. Nemohl jsem věřit informaci, že včerejší inscenace je její první zkušeností na „velkém“ divadle. (...) Irena Parlov sehrála magickou vědmu Ulriku přesvědčivě. Chorvatská mezzosopranistka disponuje velkým hlasovým fondem, s nímž značné tónové rozpětí role ztvárnila v každém okamžiku sugestivně, s technickou jistotou a přirozenou deklamací. Úsměvná lehkost, vrozený smysl pro humor a půvab jasného, ve všech rejstřících bezpečně ovládaného hlasu, to jsou atributy sopranistky Jany Sibery, které role pážete Oskara sedla takříkajíc na míru.
(...) Hudební nastudování mladého dirigenta Marka Šedivého mělo punc kvality, preciznosti a hlubokého vhledu do partitury a její specifické hudební sémantiky. (...) Opernímu orchestru Národního divadla moravskoslezského a dirigentovi se podařilo interpretačně vystihnout odstíny ironie, elegance, lehkosti i tragiky v optimální míře. (...) Excelentní výkon podal sbor opery pod vedením sbormistra Jurije Galatenka. Ten se blýsknul ve výsměšném sboru spiklenců ve druhém dějství, ale po celou dobu přesvědčoval znamenitou intonační jistotou a velkolepou výrazovou silou.
Režie Mariána Chudovského je příkladem vyváženého, citlivého a zodpovědného přístupu k tradiční operní látce. V jeho pojetí se projevil respekt k tradici divadla (dodržení vypravěčské linie a základní symboliky příběhu) s ideální mírou inovací, které vnesly do díla neotřelý a nový pohled. (...) Nová inscenace MAŠKARNÍHO PLESU v Národním divadle moravskoslezském má atributy po všech stránkách výborně připraveného nastudování, které provází excelentní pěvecké a instrumentální výkony, důvtipná režie a působivá scéna. Nechybí jí dynamika, živé vypravěčské tempo a osobní vklad všech zúčastněných. Zkrátka výborně sehraný a stmelený tým, který táhne za jeden provaz.
Foto Martin Popelář
Za květiny děkujeme KLIA.cz